Компактните кросовъри набират популярност стремглаво и за да сме в тон с тенденциите на пазара, представяме такъв модел за втора поредна седмица. Наред е Opel Mokka, който за разлика от неприличното предложение на Nissan от миналата седмица - спортиста Juke Nismo, акцентира най-вече върху практичността, комфорта и изпитаните форми.
С Mokka производителят от Германия се опитва да избяга от клишето "градски кросовър", както често се определят тези компактни автомобили. Инженерите са успели да конструират модела така, че той да бъде компактен, но същевременно просторен. Багажникът също предлага сравнително добър обем, налично е и задвижване към четирите колела. А това прави Mokka едно от най-практичните предложения в този сегмент - колата се справя с лекота в градската среда, но е приятен спътник и за по-дълги пътувания, дори на труднодостъпни дестинации.
Още от пръв поглед се вижда, че Opel Mokka поема по съвсем различен път от Nissan Juke. Докато японското возило привлича с невиждани форми и излъчване на спортно купе, Mokka залага на изтънчен и практичен дизайн. А той й гарантира видимо по-просторен салон, както и по-голям багажник.
При Mokka предните А колонки и задните греди не са така скосени, както при приличащият на купе Juke. Тук са запазени типичните SUV-пропорции, благодарение на които в салона на Mokka има 5 напълно функционални места. Таванът не е прихлупен, като в спортен автомобил, а е висок и придава на колата по-масивен вид. Челното стъкло е изнесено напред и не е много скосено, а позицията на седене е висока. Казано иначе, Mokka е типичен SUV, само че с по-малки размери.
Тази формула вероятно ще бъде успешна, тъй като през последните години се търсят все по-икономични коли. А по-компактните размери означават по-нисък разход на гориво.
Цялото ревю вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.