Освен с много автомобилни премиери, салонът в София изненада приятно и с тест драйв на гамата от спортни модели на Nissan - Juke Nismo, 370Z Cabriolet и GT-R. Вместо да правят пресконференция за медиите, хората от българското представителство на марката ни връчиха ключовете от спортните коли и ни оставиха да се забавляваме. Все пак на дясната седалка във всеки от автомобилите стоеше професионален пилот, който освен да ни наглежда и вразумява, даваше полезни съвети за шофирането на тези модели.
Безспорно, черешката на тортата бе Годзила - легендарният модел на Nissan, който в последната версия на най-новото си поколение разполага с мощност от 550 к.с. Преди него обаче, за да има възходяща градация, подкарах кабриото 370Z. Не се редих на опашката за Juke Nismo, тъй като неотдавна той бе в ръцете ми за цели два дни.
Nissan 370Z Cabriolet е от онези спортни коли, които могат да се карат всеки ден. Той е комфортен, удобен и лесен за управление - но с уговорката, че всичките системи за безопасност са включени. Все пак това е автомобил със задно задвижване, който разполага с 328 к.с. и 363 Нм. А подобна мощност, както се досещате, може да задоволи спортните амбиции на повечето шофьори.
Предпочетох да покарам колата сравнително спокойно - все пак тестът протече по обществените улици, а и става дума за кабриолет. Удоволствието да управляваш мощен кабриолет в негорещ пролетен ден е несравнимо. Звукът от двигателя стига до вас нерафиниран и чист, а вятърът, който навлиза едва в купето, разхлажда иначе горещото настроение, което дава колата.
Тъй като това е спортен кабриолет, купето му е заздравено и не позволява огъване при движение, което се наблюдава при някои по-евтини открити коли. При 370Z Cabriolet разлика с купе версията на модела по отношение на пътното поведение трудно може да бъде намерена. Приятна изненада се оказа и окачването, което е спортно, но все пак комфортно. Возията е стегната, но в никакъв случай неприятна. Затова заслуга имат и седалките, при които е заложено на същата концепция - отлична опора, но и приличен комфорт.
Ускорението при движение, както и това от място, са напълно достатъчни за всеки запален шофьор. Балансът на автомобила също заслужава адмирации, както и материалите в салона. Незабравим спомен обаче ще остане звукът от 3.7-литровия V6 двигател - гърлен при ниски обороти, който става все по-хубав с всеки по-висок оборот на двигателя.
След 370Z Cabriolet ме чакаше мечтата на всеки истински фен на автомобилите - Nissan GT-R.
Много съм слушал, гледал и писал за този автомобил, и очаквах, че съм подготвен за него. Не бях! Тази кола ме изуми, стресна, притесни. Изсмука енергията ми, смаза ме. Никога не съм се чувствал по-добре! Усещането е като скок с бънджи - осъзнаваш какво се е случило едва след като отново стъпиш на земята.
Цялото ревю на Nissan GT-R четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.