На нашата планета, навярно, са останали много малко места, на които не е стъпвал човешки крак. Виж, тези до които не е стигал автомобил със сигурност са далеч повече.
Има обаче една категория машини за точно такива пътешествия. Те могат да стигнат до места, на които няма никакви блага на цивилизацията. И съответно да се върнат оттам. С помощта на изданието Motor ви предлагаме някои от тези "пътешественици".
Desert Challenger
Компанията Action Mobile от малкия австрийски град Залденфелден строи автомобили за автономни воаяжи повече от 30 години. Най-впечатляващ от тях е 8-колесния всъдеход DesertChallenger, чиято цена е $1.75 млн. За неговото създаване са били нужни 18 месеца, а първата бройка е поръчана от запазил анонимност арабски шейх.
Всъдеходът е построен на платформата на военния камион MAN KAT1, разработен от компанията MAN още през 70-те години на миналия век за нуждите на Бундесвера. Между другото, именно това шаси се използва и за носител на ракетните комплекси Patriot.
Desert Challenger тежи 33 тона, дължината му е 13 м, широчината - 3 м, а височината - 4 м. Тези габарити обаче не пречат на машината, задвижвана от 13.0-литров дизелов мотор с мощност 600 к.с., да се придвижва по 60-процентов наклон, както и да преодолява препятствия с височина до 1.5 м и вода с дълбочина до 2 м.
Във вътрешността на камиона има кухня, всички необходими удобства и хол, чието пространство може да бъде увеличено (само когато машината е спряла) до 5 кв. м. Това става благодарение на част от стените, които са подвижни. Освен това на покрива на Desert Challenger има специална площадка с шезлонги, на която пътниците могат да се пекат на слънце.
Създателите на модела твърдят, че машината може съвсем автономно да пътува повече от месец. Всъдеходът побира 2500 литра гориво за генератора си, 2500 литра питейна вода и още 400 литра дизел за двигателя, който харчи 47 л/100 км. Апетитът на това чудовище явно е зверски, но пък за машината с тегло на танк е напълно приемлив.
Unicat TerraСross
Главният европейски конкурент на Action Mobile е германската компания Unicat. Една от нейните последни разработки е TerraCross - в зависимост от модификацията си тази машина се строи на платформата на камионите MAN или Mercedes-Benz Unimog. Последна се счита за едно от най-сполучливите транспортни средства за построяване на така наречените "мотор-хоум" (къщи на колела) и разчита на дизелов мотор с мощност от 238 до 350 к.с.
Unicat TerraCross, чиято цена стартира от $500 000, събира провизии за 2-3 месеца. Автомобилът разполага със специална преработвателна станция, която може да превърне и най-лошата вода в годна за пиене. Има и рамки за закрепване на велосипеди, ако пътниците решат, че искат да се придвижват на 2 колела.
Моделът TerraCross се предлага в 6 модификации, като на практика има безгранични възможности за индивидуализация. В зависимост от това какво предпочита клиентът, на него му се предлага интериор със скъпо обзавеждане или спартанска версия с повишена проходимост за екстремални пътувания.
EcoRoamer
За тези, които искат да достигнат най-далечните места на планетата с дива природа, на която да не навредят, е създаден трейлърът EcoRoamer, който предлага занижени вредни емисии. Тежащият 15 тона модел е създаден на базата на пикапа Ford F-650, задвижван от мотора Сaterpillar C7. Той се "храни" с биодизел и има мощност от 350 к.с.
Според създателя на EcoRoamer - Джеи Шапиро, двигателят не е бил избран случайно. Компанията Сaterpillar има свои представителства в 130 страни на 5 континента и няма проблем бързо да достави резервни части в случай на повреда. Дори машината да се намира в джунглите на Централна Африка.
За създаване на автомобила на конструкторите им се е наложило да удължат и модифицират платформата със задно предаване от F-650. Това е направено, за да може на машината да бъде поставен преден мост, произведен от компанията Meritor. Возилото разполага с 2 резервоара, които побират общо 500 л. гориво. EcoRoamer харчи около 40 л/100 км, което означава, че с такъв запас на борда машината може да премине повече от 1250 км. Налична е също така Wi-Fi мрежа, захранвана от специални панели на слънчева енергия.
Автобус-амфибия и още яки машини за преходи - вижте в продължението на статията в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.