IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Богато наследство в нова опаковка

Toyota Corolla не иска да се променя, няма причина да го прави

Снимка: Automedia.bg

Снимка: Automedia.bg

Успешните модели не преминават през съществени промени току така. Нали не очаквате Golf заложи на задно предаване или пък Серия 3 на BMW да направи обратното... Същото важи и за най-успешната кола на Toyota - моделът Corolla, чието 11-то поколение направи световната си премиера на тазгодишното изложение в София (да, в България).

Новата Corolla не прави изключение и продължава традициите на своите предци. А именно да бъде практична, подходяща и най-вече надеждна. Качества, които превърнаха името Corolla в най-продаваното в автомобилната история.

Традициите обаче в никакъв случаи не означават застой. Моделът има с какво ново да се похвали. Фундаментални промени, разбира се няма, но пък почти всичко е по-добро от преди. А при автомобил като Corolla това въобще не е малко.

Най-видимите разлики с предишното поколение се откриват в дизайна, който сега е по-динамичен и представителен. Основните му елементи са ни вече познати от други модели на марката - най-вече новите поколения на Auris и RAV4, като придават на колата по-масивна и забележима осанка.

Същото важи и за интериора, който е подложен на аналогична промяна. Салонът е напълно нов, отличава се с по-качествени материали, подобрена ергономия и нови мултимедийни системи. Но остава точно такъв, какъвто бихте очаквали от Corolla - удобен, разбираем и практичен, без да блести с излишни глезотии.

Глезотии, за съжаление, липсват и при двигателите. Към момента те са само три (Golf, например, разполага с над два пъти повече), като блестят най-вече с икономичност. Това са 1.4-литров D-4D турбодизел, бензинов 1.33-литров Dual VVT-i и 1.6-литров Valvematic, също работещ на бензин.

Времената на версиите T-Sport явно са безвъзвратно отминали, като сега най-мощното бензиново предложение доставя 132 к.с. Именно този агрегат изпитахме ние. Ускорението му от място до 100 км/час отнема достойните 10 секунди, а максималната скорост достига 200 км/час.

Агрегатът работи много балансирано и тихо, като при спяло положение лесно може да се объркате, че е изключен. Динамиката му обаче не е достатъчна за някаква по-сериозна тръпка при шофиране. А при пълен автомобил е възможно дори да ви ядоса. Именно затова смятаме дизеловото предложение за по-добър избор.

Не бива обаче съвсем да го отписваме. Разходът на гориво, който показаха уредите, бе точно 5.8 л/100 км, което си постижение за толкова голям автомобил. Тестът ни премина през магистрала и първокласни пътища с четири човека на борда.

Как се представя новата Corolla на пътя - вижте в ревюто на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата