Макар седанът да е представен като нов модел, това е подобрена версия на Хонда Ариа, която от края на 2002 година се продава на някои азиатски пазари.
Какво предлага новата Хонда Сити, произвеждана в Турция?
На пръв поглед колата е класически седан. След това в концепцията се виждат елементи на малкия MPV. Накрая стигате до извода, че Сити е своеобразен нов модел при Хонда.
Дизайнът е издържан в новата модерна стилистика на японските автомобили. Да, на японските автомобили, а не конкретно на Хонда. Ако отпред и отзад липсва голямото лого на Хонда, трудно бихте казали на кой японски производител принадлежи автомобилът.
Това не е критика към Хонда, защото дизайнът на Сити е приятен и носи положителни емоции. Каросерията има балансирани пропорции и изглежда хармонично с елегантните си обли линии, прекъсвани на места от някои по-остри профили, които й придават динамичен вид.
Предната част на колата е доминирана от изразителна радиаторна маска с две хоризонтални хромирани лайсни и от двата удължени фара, навлизащи дълбоко назад в калниците. В задната част привличат внимание задните светлини, съставени от две части. Интериорът на Сити е идентичен с този на Джаз, но предлага много повече място, което позволява автомобилът да бъде сравняван с тези от клас MPV.
За такова сравнение допринася и невижданата за един седан функционалност на интериора. Резервоарът за гориво е преместен напред, в средата на автомобила, като това е освободило място под задните седалки, което конструкторите са използвали (както е и при Джаз) за разполагане на самите седалки при сгъване, като така освободеното пространство остава абсолютно равно и има обем 1323 литра.
Както показва и името, малкият седан на Хонда е предназначен най-вече за използване в градски условия. Към това са пригодени и рамата и окачването, които поглъщат голяма част от неравностите по пътя. Размерите на Хонда Сити са: дължина – 4395 мм, широчина – 1690 мм и височина – 1485 мм.
Управлението на автомобила е лесно и става с минимални усилия. Засега новата Хонда Сити ще се предлага само с един двигател – 1.4 литровия i-DSI (Dual Sequential Injection), който е базисният агрегат и при Сивик. Има мощност от 83 к.с. и максимален въртящ момент от 119 Nm.
Моторът е известен с тази особеност на конструкцията си, че във всяка горивна камера са разположени по диагонал по две свещи, които подсигуряват по-бързо и по-ефективно запалване на горивната смес. При това запалването на всяка от свещите варира с оглед на моментните обороти и натовареността на двигателя.
Така се постига по-висока компресия и в същото време по-ниско потребление на гориво. От 0 до 100 км/час Хонда Сити набира за 13.4 секунди, а максималната й скорост е 175 км/час.
Разходът на гориво при комбиниран цикъл на управление, според производителя, е 5.6 литра на 100 км. Хонда Сити се предлага с ръчна петстепенна скоростна кутия или с автоматична скоростна кутия тип CVT, с възможност и за ръчно превключване.
Базисната цена на Хонда Сити в Европа е между 11500 и 12000 евро.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.