Още преди да дебютира Mercedes-Benz S65 AMG, неговият производител го нарече "лидер в сегмента по редица показатели". Той е не само най-мощният седан в класа си, но и най-икономичния от тези, които се задвижват от 12-цилиндрови мотори.
Моделът бе показан пред публика на изложението в Лос Анджелис, а от Mercedes разкриха още подробности за него. За машината вече се знае, че за разлика от по-слабата версия S63 AMG разчита не на 8-цилиндров, а на 12-цилиндров мотор, който е оборудван с 2 турбини. При обем 6.0 литра той развива 630 к.с. и 1000 Нм въртящ момент.
Въпреки впечатляващата си мощност агрегатът отговаря на стандарта Euro6, който ще бъде въведен през 2015 г. Отново според обявеното от компанията-производител, двигателят не е и много "лаком" - харчи 11.9 л/100 км, което също е най-добро постижение сред конкурентите в класа.
За намаляване на разхода роля играе и новата скоростна кутия. Mercedes-Benz S65 AMG е получил 7-степенен автомат AMG SpeedShift Plus 7G-Tronic. Той разполага с 3 режима на работа - икономичен (със система старт/стоп), спортен и ръчен. Комбинацията двигател-автоматична трансмисия позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.3 секунди, а максималната скорост е ограничена по електронен път на 250 км/ч.
В списъка със стандартно оборудване на Mercedes-Benz S65 AMG влиза иновативното окачване Magic Body Control, което при стандартната S-Class се предлага като опция. С помощта на специални датчици електрониката сканира покритието на пътя пред автомобила и в резултат на получените данни окачването автоматично се приспособява към ситуацията. Освен това водачът може да избере "комфортен" или "спортен" режим.
За първи път S65 AMG се предлага само с ковани джанти, които са с 4 различни вида дизайн. В стандартното оборудване те са 20-цолови с гуми с размер 255/40 отпред и 285/35 отзад. Като опция се предлагат карбон-керамични дискове с диаметър 420 мм, които са с 20 % по-леки от стандартните.
Сред електронните асистенти, на които разчита Mercedes-Benz S65 AMG, влиза и система за устойчивост при завиване. При нея електрониката оценява ситуацията и може сама да спира задното вътрешно колело, което намалява евентуалното недозавиване.
Продажбите на модела стартират през март догодина. Цените в Европа започват от 232 000 евро.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.