Намаляването на работния обем на двигателите и оборудването им със системи за принудително пълнене е вече приоритет и за японските автомобилни компании. Те представиха своите нови разработки на сцената на автомобилното изложение в Токио.
Под прожекторите на салона в японската столица компанията Toyota показа своя нов турбо-двигател с обем 2.0 литра. Той бе представен на борда на концептуалния Lexus LF-NX, като разполага с D-4S и VVT-i системи на газоразпределение с интегриран в главата изходящ колектор и twin-scroll турбина с активен westgate клапан.
По време на премиерата бе съобщено, че в портфолиото от турбо двигатели на компанията ще бъдат включени и агрегати с обем между 1.0 и 1.5 литра. Те ще се превърнат в заместници на настоящите атмосферни двигатели, като ги очакваме на пазара още догодина.
За разлика от Toyota, която от години не е предлагала турбо двигател на пазара, Subaru използва такъв за своите спортни модели. През следващите години обаче двигателите с турбо ще бъдат въведени в цялата гама на Subaru. Първи ще се появи 1.6-литровия двигател, който бе представен в Токио с концепцията Levrog. След него премиера на пазара ще направи и по-мощен мотор с обем 2.0 литра, който ще замени широко използвания в момента 2.5-литров.
Honda също подготвя сериозна инвазия на турбо мотори. Компанията разкри цели три нови двигателя, оборудвани с VTEC Turbo технология. Моторите имат обем 1.0, 1.5 и 2.0 литра, като ще бъдат използвани за малки и средно големи модели на марката. Най-мощният от тях - 2.0 VTEC Turbo, ще се използва за следващия Civic Type R, който ще бъде наличен на пазара през следващите месеци.
Подменянето на атмосферните двигатели с турбо мотори с по-малък обем се прави с цел намаляване разхода на гориво. Най-бързо в тази посока се ориентираха германските автомобилни компании, повечето от които вече разполагат с пълна гама такива двигатели.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.