Съвременните двигатели с директно впръскване на горивото са много по-вредни за екологията от по-старите мотори. Това твърди в свое изследване организацията TUV Nord.
"Въпреки намаляването на вредните емисии СО2 и повишената ефективност при използване на горивото, тези двигатели произвеждат в хиляди пъти повече частици сажди, които влияят много по-лошо на екологията и на здравето на хората, отколкото въглеродния двуокис", се казва в изследването, публикувано в ноемврийския доклад на брюкселския екологичен център Transport & Environment (T&E).
Резултатите са получени след изследване на 3 автомобила - Ford Focus с 1.0-литров мотор EcoBoost, Renault Megane с 1.2-литров Energy TCe и Hyundai i40 с 1.6-литров GDI. Учените са достигнали до извода, че повишеното съдържание на твърди частици в отработените газове на моторите с директно впръскване на горивото се дължи на много по-високото налягане в цилиндрите в сравнение с традиционните бензинови двигатели от по-старо поколение.
От T&E са пресметнали, че всяка година от замърсяване на въздуха в ЕС умират около 455 000 души. Проблемът с изхвърлянето на твърди части от двигателите може да се разреши с поставяне на специален филтър, който струва около 50 евро и не влияе на разхода на гориво. Производителите на автомобили обаче отказват да приемат тази мярка.
Още любопитни статии с автомобилна тематика - вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.