За цялата 2013 г. компанията Ford е продала 1.1 милиона автомобили на традиционните си 19 европейски пазара, съобщават от българското представителство на марката. И уточняват, че резултатът затвърждава втората позиция по продажби в Европа, която Ford заема за шеста поредна година.
Ford, който през последните седем месеца на 2013 година записа ръст на продажбите си в Европа, завършва годината с почти непроменен пазарен дял - 7.8%.
Най-продаваният на континента модел на марката е бил Fiesta с общо 290 500 регистрации през годината. Той е и най-продаваният малък автомобил в Европа за първите единадесет месеца на 2013 г. според последните данни на JATO Dynamics. Добро представяне са показали също така Focus и Transit, които заемат съответно второ и трето място по продажби в европейската гама модели на Ford.
Що се отнася до пазарите, най-големият европейски пазар на Ford е Великобритания. Компанията е лидер по продажби на Острова за 37-ма поредна година. А при лекотоварните автомобили води класацията за 48-ма последователна година.
Германия отново е вторият най-голям пазар на Ford в Европа и заедно с Турция, Русия и Италия попълват челната петица по пазарни позиции.
„Решени сме да надградим солидните основи, които изградихме през 2013 г. Ние имаме една от най-силните автомобилни гами в бранша и ще продължаваме да я надграждаме през 2014 г.“, каза Роланд де Ваард, вицепрезидент маркетинг, продажби и услуги.
За да постигне целта компанията ще пусне през настоящата година най-малко седем автомобила, включително EcoSport, Transit, Transit Courier, Tourneo Courier, Mondeo, Mondeo Hybrid и C-MAX Energi plug-in hybrid.
Още новини с автомобилна тематика чете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.