Японската компания Nissan продължава да впечатлява със своите технологични достижения, най-новото от които е двигател с вътрешно горене, носещ означението DIG-T R. Той тежи едва 40 килограма, но ще задвижва състезателните машини за "Льо Ман" Nissan ZEOD RC Hybrid.
Трицилиндровият бензинов турбо-двигател има работен обем от 1.5 литра и може съвсем спокойно да бъде държан с невъоръжени ръце, тъй като теглото му е точно 40 килограма. Мощността, която доставя, обаче достига цели 400 к.с. А въртящият момент е равен на 380 Нм.
"Съотношението между маса и мощност е 10 к.с. на килограм, което е по-добро постижение от това при новите двигатели за Формула 1", сочи официалната информация от японската компания.
Двигателят, който развива 7500 об/мин. има и изключително компактни размери. Дължината му е едва 400 мм, височината - 500 мм, а широчината - 200 мм.
"Новият DIG-T R двигател отговаря на стандартите за ръчен багаж на повечето авиокомпании в света", шегуват се японците, като уточняват, че агрегатът е част от хибридна система за задвижване.
Болидът ZEOD RC Hybrid използва система, при която бензиновият двигател работи съвместно с електромотор, като предава въртящия момент към пътя, посредством 5-степенна скоростна кутия.
От Nissan не разкриват точните характеристики на хибридната система, като уточняват, че ZEOD RC Hybrid ще бъде първият болид в света, който може да измине пълна обиколка на пистата Сарт, задвижван само от електрическа енергия. Японската компания е първата, която ще използва двигател с три цилиндъра в голямо международно автомобилно състезание.
Натрупаният опит при разработката на новия двигател ще бъде използван и при серийните пътнически модели на Nissan.
Още снимки вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.