Ръстът при продажбите спрямо 2012 година достига 14%, а най-търсени отново са седаните, сочат данните на Китайската асоциация на автомобилните производители. Цели 47% от всички продадени нови коли в страната са били седани.
Моделът с най-много регистрации в Китай през 2013 година е Ford Focus - 403 000 продажби и ръст от 36.2% спрямо година преди това. Втори се нарежда Volkswagen Lavida, а трети - Buick Excelle.
В класацията по марки води германската Volkswagen, която записва 2.4 млн. продажби в страната и стабилен ръст от 16.9 %. Второто място остава за Hyundai, третото за Toyota, а челната 5-ца оформят Nissan и GM.
Според анализаторите от IHS Automotive рекордните продажби ще продължат и през следващите години, дори с по-висок темп. Причината е, че все още има много китайци, които нямат личен автомобил. Около 120 милиона са колите в страната, в която живеят 1.4 млрд. души. А това прави по по-малко от 100 коли на всеки 1000 души.
За сравнение, в САЩ съотношението е 800 коли на всеки 1000 души. Пазарът на САЩ остава на второ място в света с 15.6 млн. продажби, представляващи ръст от 8%.