Следващото поколение на Peugeot 2008 ще разполага със системата за задвижване Hybrid Air, която използва сгъстен въздух вместо електромотор, съобщиха от френския производител. Моделът ще бъде готов през 2016 година.
Технологията HYbrid Air, също като всяка друга хибридна система, комбинира две енергии. С случая това са 3-цилиндров бензинов двигател и сгъстен въздух, генериран от възстановяването на енергията при спиране или намаляване на скоростта.
Системата е съставена от резервоар с високо налягане в централния тунел, резервоар с ниско налягане при задната ос и ансамбъл двигател/помпа монтиран при трансмисията. Налични са три експлоатационни режима: Въздух (ZEV), Бензин и Комбиниран.
При тестови прототипи, базирани на компактните модели Citroën C3 / Peugeot 208, технологията Hybrid Air е показала средно потребление на гориво от малко над 2 л/100 км. Вредните емисии СО2 са под 50 г/км.