IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

BMW 3 coupe – новата генерация

След лимузината и комбито, купето е третият вариант на каросерията на Тройката на BMW

BMW 3 coupe – новата генерация

Подсилени мотори, задвижване на четирите колела и по-високи цени - след лимузината и комбито, купето е третият вариант на каросерията на Тройката на BMW. Най-мощната версия е с Bi-Turbo.

На пръв поглед автомобилът е лесно разпознаваем като BMW3, но много от детайлите са напълно различни, съобщиха от automediapro.com. Това се отнася не само за предните и задните светлини, но и за капака на мотора, оформлението на предницата, външните огледала и т.н., които се различават от вече познатия дизайн.

Особено силно се различава формата на стоповете, което от гледна точка на критиките по отношение формата на задните светлини на лимузината не е случайно. Освен с нов дизайн стоповете на купето се характеризират с LED техника, която осигурява повече светлина при движение назад или при пускане на мигачите.

Интериорът съответства на познатата линия. Новост е един светлинен кант за вътрешната част на вратата, който може да се поръчва като екстра. За първи път BMW прибягва и до „подавач” на коланите за пътниците отпред, какъвто има и в Мерцедес.

Джобовете във вратите са с капаци, а различни детайли в интериора като дръжките и механизмите за отваряне на вратите, както и решетките на въздушната система са хромирани. Инструментите на таблото се характеризират с по-малки скали на двата кръгли „часовника” по средата.

Само при бензиновите версии индикаторът за моментен разход е заменен от индикатор за температурата на маслото в долната част на оборотомера. В топмодела скалата на километража стига до 280 вместо до 260 км/ч както до сега, а оборотомерът – до 8000 вместо 7500 оборота.

В областта на технологиите си заслужава да се спомене възможността за задвижване на четирите колела "xDrive", за първи път в купе на BMW3. Като екстри могат да се поръчат „активен волан” и „бърз автоматик”, а двустепенната светлина на стоповете при спирачки е серийна. Фаровете са би-ксенон, но „завиват” само срещу доплащане.

От гледна точка на задвижването баварците са се погрижили за новости в купето. Най-важната е новата версия на 3.0 литровия шестцилиндров мотор, който беше представен самостоятелно преди няколко седмици.

Технологията залага на пиезо-директно впръскване и би-турбо. Резултатът е 306 к.с. и 400 Nm максимален въртящ момент в много широк диапазон на оборотите. Подобни стойности до този момент бяха запазени само за осемцилиндрови мотори. За този мотор производителят дава 9.5 литра среден разход на гориво, което е съвсем приемливо, предвид техническите му характеристики.

Означението на топмодела „335i” вкарва неподготвените в заблуда, относно кубатурата на мотора. По-надолу следва 330i, който разполага с 272 к.с. (231 в стария модел) – стойност, която съответства точно 3.5 литровия V6 на конкуренцията от Щутгарт.

Средният разход тук е 8.8 л/100 км. Третият мотор в гамата е 2.5 литров шестцилиндров, който (както и при лимузината) разполага с 218 к.с., а средният му разход е 8.4 л/100 км. Почти по 2 литра по-малко харчи дизелът: 330d с 231 к.с. има среден разход от 6.5л/100км, а като динамични характеристики се намира по средата между 325i и 330i.

Базовите цени на новото купе в Германия за версиите със задно предаване започват в диапазона от 35 850 до 43 200 евро.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата