Land Rover представя концепцията e_Land, насочена към икономичността и екологичността. Системата, залегнала в основата на новия проект, е e_Terrain, която може да намали разхода на гориво с до 30% и значително да редуцира нивото на вредните емисии (до 150г/км CO2). Технологията комбинира електроника и механика в няколко системи, всичките насочени към подобряване на ефективността.
Иновациите присъстват навсякъде в концепцията – от скоростния механизъм, през охладителната система, до възможностите на двигателя. И всичко това е направено така, че да прави от автомобила с компактните размери на Freelander истински високопроходим Land Rover, както подобава на марката.
В момента над 90% от продаваните в Европа автомобили на Land Rover са дизелови. Затова и технологията e_Terrain е насочена най-вече към дизеловите автомобили. При прилагането й във Freelander td4 например, тя ще допринесе за намаляване на средния разход на гориво до 5,65 л/100 км.
Технологията e_Terrain включва няколко основни системи. Една от тях е електрическото задвижване на задния диференциал. То се осъществява от електромотор, захранван от батерия, черпеща енергия от спирачния механизъм.
Тази електрическа система е това, което в най-голяма степен отличава e_Land от хибридните разработки на конкурентите от класа 4х4.
Друга съществена иновация в тази област е Integrated Starter-Generator (ISG), която изключва двигателя, когато колата стои на място, а при пъплене в градския трафик за задвижване се използва само електромоторът на задния мост.
При нужда двигателят отново се стартира моментално, без това да се отразява на движението. За намаляване на разхода допринася и автоматичното изключване на кардановия вал. Когато не е нужно, той се прекъсва и остават да работят само предните колела.
Революционно нововъведение е системата Terrain Response, която поддържа шест различни режима на управление, съобразени с условията на пътя (стандартен режим, за пясък, кал, трева, чакъл и сняг, и за стръмен каменист участък).
Всички тези възможности на Terrain Response, благодарение на променливата комбинация от контрол и мощност, осигуряват безупречно поведение на автомобила.
Друга опция на e_Land е възможността за употреба на Bio-diesel – алтернативен тип гориво, който се извлича от хранителни източници (най-вече растителни масла от соя или от други зърнени култури).
Специалистите от екипа на Land Rover предвиждат в следващите няколко години повечето от системите на e_Land да бъдат внедрени в цялата производствена гама на фирмата.