"Ferrari струва 15 млрд. долара, а не между 4.6 и 7.5 млрд. долара, както изчислиха анализаторите на Уолстрийт", заяви Серджо Маркионе, изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles (FCA), по време на представянето на 5-годишния план за работата на групата.
Оценката на анализаторите, както и тази на Маркионе, обаче нямат особено значение, тъй като италианецът уточни, че Ferrari не се продава. Дори на един от слайдовете от презентацията бе изписано "Ferrari не е за продан", съобщава Detroit Free Press.
"Изчисленията ви са категорично грешни, каза Маркионе по адрес на анализаторите на Уолстрийт. "Вероятно трябва да ви уча на правилния метод за оценяване", допълни той.
Маркионе добави, че стойността на марката може да бъде дори по-висока, особено ако продажбите й достигнат 10 000 бройки годишно.
По-рано обаче от производителя съобщиха, че нямат намерение да увеличават производството. Дори напротив, то ще бъде редуцирано до около 7 000 коли годишно, за да се запази ексклузивността на марката. През миналата година продажбите на Ferrari достигнаха 7318 бройки.
По време на презентацията стана ясно също така, че Ferrari ще представя нов модел всяка година. Жизненият цикъл на моделите ще бъде 8 години, като в средата на този период те ще преминават през щателна модернизация. По същото време ще бъдат пускани и специални версии.
Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg