Продажбите на автомобили от италианската луксозна марка Ламборджини, част от Ауди, са се повишили с 22% през миналата година и са достигнали 1 592 коли, съобщиха от компанията.
“Силните продажби са факт въпреки нестабилния пазар и силната конкуренция”, заявяват от италианския конструктор, добавяйки, че разчитат на нов ръст през настоящата година.
В края на миналата година Ауди, подразделението за луксозни автомобили на германския автомобилостроител Фолксваген, обяви, че ще инвестира 11,6 млрд. евро за развитието си до 2009 г. Около 80% от тях ще бъдат вложени за разработване на нови продукти.
Последната новина около Ламборджини е разработен прототип, който ще бъде представен официално на Автосалона в Женева през март. Колата, наречена Concept S, е двуместна. Oсобеното е, че мястото на шофьора и това на спътника му са отделени едно от друго, тъй като предното стъкло е разделено на две, за да преминава въздушната струя между двете места.
Общата печалба на Ауди (Ауди и Ламборджини) за миналата година се е покачила със 7,4% до рекордните 871 млн. евро. Продажбите са нараснали с 4,7 на сто спрямо 2003 г. до 24,5 млрд. евро.
Тези цифри контрастират с финансовите резултати на компанията-майка Фолксваген, чиято печалба за миналата година е паднала с 31% до 677 млн. евро.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.