Мащабен експеримент, който да привлече хората към велосипедите и да намали трафика и задръстванията по пътищата, стартира във Франция. 19 местни компании, за които работят повече от 10 000 души, са се съгласили да плащат допълнително на работниците си, ако те се откажат от използването на автомобил или автобус и идват на работа с колело.
Организатор на акцията е Министерството на транспорта на страната (неговото пълно име е Министерство на екологията, развитието, транспорта и жилищното строителство), което на своя интернет сайт съобщава, че експериментът ще продължи точно 6 месеца. През този период работниците, придвижващи се с велосипеди, ще получават по 25 евроцента за всеки пропътуван километър.
Министърът на транспорта Фредерик Кювилие допълва, че ако резултатите от експеримента са удовлетворителни, то работата по субсидиране на велосипедистите ще продължи. Във ведомството са на мнение, че системата за стимулиране ще доведе до двукратно увеличение на броя на хората, които ще ходят с колело на работа. В момента това са едва 2.5 % от служителите, изчислява Ройтерс.
Агенцията допълва, че и други европейски правителства използват подобна технология на стимулиране на служителите, които пътуват с велосипеди. Това помага не само за намаляване на задръстванията и на вредните вещества във въздуха, но и привлича хората към спорта и здравословния начин на живот. Подобни програми има в Холандия, Дания, Германия, Белгия и Великобритания. Там хората получават данъчни облекчения и финансова подкрепа при закупуване на велосипед.
В Белгия на работа с колела ходят около 8% от хората, докато в Холандия цифрата е 25%. В Амстердам 40% от трафика е от велосипедисти, като в града има велоалеи с дължина от над 400 км. В Копенхаген (Дания) освен множество алеи за колоездачи има и райони, в които друг транспорт е забранен. Около 35% от населението на града ежедневно използва велосипеди.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.