1.4-литровият TSI бензинов мотор на Фолксваген, който дебютира наскоро с моделната серия на Golf GT, беше избран за най-добър нов двигател на 2006 година.
Силовият агрегат на Фолксваген се нареди на първо място с 250 точки, изпреварвайки всички нови предложения, представени на световната автомобилна сцена през тази година.
Международната награда Двигател на годината (International Engine of the Year Award) се присъжда ежегодно от жури от автожурналисти от 29 държави.
Новото поколение TSI мотори на Фолксваген бележи забележителен пробив в автомобилната индустрия и очертава нова ера при бензиновите мотори, комбинирайки най-добрите технологии от бензиновите и дизеловите двигатели.
Двигателят е 1.4 литра и е създаден по новата технология TSI (Torque Strong Twincharger – система за двойно нагнетяване). Той представлява FSI двигател с директно впръскване на горивото с два турбокомпресора – единият механичен, а другият, задвижван от отработените газове. Те са свързани последователно, като при ниски обороти работи механичният компресор, осигуряващ равномерно нарастваща мощност още при старта, а при високи обороти от изгорелите газове се задвижва другият.
Благодарение на това максималната мощност на двигателя е впечатляваща – 170 конски сили. В същото време средният разход на гориво е изключително нисък – 7,2 л/100 км. В резултат 1.4-литровият двигател притежава мощността на 2.3-литров агрегат, а разходът на гориво е с 20% по-нисък. Скоростната кутия е шест степенна, механична.
Благодарение на комбинацията между положителните характеристики на механичния и на турбокомпресора, двигателят се отличава с голям въртящ момент, равномерно ускорение и постоянна мощност. Това е и причината автомобилите с TSI мотори да имат подчертано спортен характер. Ускорението от 0 до 100 км. е 7,9 сек.
На българския пазар TSI моторът се предлага при моделите Golf, Golf GT и Golf Plus.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Модерен мотор на Фолксваген заслужи званието Двигател на годината
Новото поколение TSI двигател на немската марка заслужи най-високата оценка на 29-членното жури с отличната комбинация на технологии от бензиновите и дизеловите агрегати
18.05.2006 | 19:35 ч. Обновена: 08.12.2024 | 20:01 ч.
Новини
-
Рюте: Острите критики на Зеленски към Шолц са несправедливи
-
Товарен влак дерайлира, спряно е движението Перник - Радомир
-
Милошев: Няма как да решим липсата на кадри в туризма без чужда работна ръка
-
НАП спира е-плащания от 31 декември до 6 януари
-
Постижение: ОУ "Васил Левски" в село Орешак реализира проект за 60 хил. лв.
-
На Украйна ѝ трябват американските системи THAAD срещу руската ракета "Орешник"
-
Защо руският генерал Игор Кирилов беше легитимна мишена за Киев?
-
При избори днес: ГЕРБ-СДС с 23,1%, ПП-ДБ с 12,9%, МЕЧ - аут
-
Иван Костов: Скокът на заплатите на полицаите е нечуван - с 51% при инфлация от 2,8%
-
Путин се закани да унищожи Украйна след нападението с дрон в Казан
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата