Шведската компания Volvo, която е вторият световен производител на камиони, обяви покачване на продажбите си през януари с 30% в сравнение със същия месец на 2004 г., благодарение на силното търсене на двата основни пазара - Европа и Северна Америка.
През първия месец на годината Volvo е доставил 15 869 тира, срещу 12 222 броя година по-рано.
След като закупи подразделението за камиони на Renault - Renault VI, през 2001 г., шведският автомобилен конструктор продава колите си под марките Volvo, Renault и Mack.
Доставките на камиони от собствената търговска марка са нараснали с 31% през януари, докато тези на американската марка Mack са скочили с 80%, което се дължи на силното разрастване на пазара на тирове в САЩ спрямо предходната година.
С най-малко са се увеличили доставките от марката Renault - едва с 14 на сто.
Volvo, който произвежда също автовози и автобуси, съобщи, че поръчките на камиони за последните 12 месеца до края на януари са скочили с 36% на годишна база.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.