Едва ли има по-пъргав автомобил на това ценово равнище, но обективно погледнато Лотус-ът едва ли е чак толкова изгоден. За движението „се грижи” мотор на Тойота, който, ако ставаше дума за компактния клас, нямаше да е особено интересен: 136 к.с. при 6 200 оборота в минута.
Това са силите на четирицилиндровия агрегат с обем 1.8 литра. Въртящият момент възлиза на 172 Nm при 4 200 оборота, а разходът е 8.3 литра на 100 км средно. Точно затова динамичните характеристики на този Лотус са толкова изненадващи: ускорението от 0 до 100 км/ч става само за 6.3 секунди.
Максималната скорост възлиза на 205 км/ч. В Лотус съвсем основателно се гордеят с тези цифри и нескромно правят сравнението с 2.0 литровия мотор на Мазда MX5, който разполага със 160 коня, но за да вдигне скоростта от 0 до 100 км/ч се нуждае от „цели” 7.9 секунди (максимална скорост 210 км/ч).
Спокойно тук може да се добави и шестцилиндровият агрегат на спортния Голф R32, който има 250 к.с. и във версията с ръчна скоростна кутия се нуждае от 6.5 секунди за ускорението от 0 до 100 км/ч. Причината за тези разлики се дължи на теглото на Elise.
Лотусът е с алуминиева каросерия върху стоманена рамка и теглото му е едва 860 кг, докато Маздата например е с 350 кг по-тежка. Дизайнът на S-модела е същият Elise R, който обаче има мощност от 192 коня.
Базовата версия предлага и възможности за индивидуализиране като различни екстри, с изключение на блокировката на диференциала. Като цяло автомобилът е доста спартански, което също като въпроса с теглото се обосновава с философията на фирмата.
Не бива да се очакват неща като навигационна система или подгряване на седалките, както и електрическо прибиране на външните огледала. Същото се отнася и за голям брой въздушни възглавници или ESP. Едва ли има обаче друг автомобил освен Elise, на който всичко това може да бъде простено.
Все пак, на борда има ABS, пък и от Лотус обещават, че спирачките не могат лесно да бъдат извадени от равновесие. Elise S трябва да се погрижи за нарастване на продажбите, а целевата му група е същата каквато е и на гореспоменатата Мазда.
„Тези хора вече имат възможността да притежават точно такъв автомобил, какъвто, според нас, трябва да бъде истинският спортен автомобил”, твърди шефът на Лотус Майк Кимбърли.
Продажбите на автомобила ще започнат в Западна Европа в средата юли при базова цена (за Германия) от 35 400 евро, което от гледна точка на 6-те секунди ускорение си е направо нищо. И все пак, ценовата листа е един много добър аргумент в полза на Маздата, която е с почти 12 000 евро по-евтина.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.