IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

26-годишното пътешествие на G-Class завърши

Произведеният през 1988 г. всъдеход премина през 215 страни, изминавайки 890 000 км

Гюнтер и Кристин някъде из света. Снимка: Гюнтер Холтроф

Гюнтер и Кристин някъде из света. Снимка: Гюнтер Холтроф

Какво правихте през последните 26 години? Въпрос, на който най-вероятно няма как да дадете еднозначен отговор. Германецът Гюнтер Холтроф обаче може, тъй като от 1989 година той пътува със своя G-Class около света.

Приключението на Гюнтер започва, когато напуска поста си на мениджър в Lufthansa. Той купува небесно син Mercedes-Benz G-Class и се отправя с него към Африка.

Германецът тръгва на пътешествието с тогавашната си съпруга, но малко след това се разделят. Тогава до него застава Кристин - дама, която прочела в германската преса за начинанието на Гюнтер.

Първоначално двойката предвижда приключението им да продължи около 18 месеца, но след това решава да го удължи. Така то продължава цели 26 години, преминавайки през 215 страни и калкулирайки 890 000 километра.

Гюнтер и Кристин, както и техния верен G-Class, кръстосват света, достигайки до подножието на връх Еверест, Сибир, Зимбабве, пустинята Сахара, Северна Корея, Аляска. Австралия и много други. Те нямат предначертан план. Пътуват където решат.

През 2010 г. 74-годишната Кристин умира от рак, но Гюнтер продължава пътуването, изпълнявайки последното й желание. Любопитен факт е, че двамата авантюристи сключват брак само две седмици преди тя да почине.

През юни 2012 година Гюнтер достига до Филипините - страна номер 200 в обиколката. Тогава километражът на немския всъдеход сочи 799 783 изминати километра. Следват Виетнам и Камбоджа, а финалът е Бранденбургската врата в Берлин, Германия.

Автомобилът, с който са изминати внушителните 890 000 км., ще бъде изложен в музея на Mercedes-Benz в Щутгарт.

Гюнтер дори е измислил име на своя G-Class - Ото, и споделя, че го приема като истински приятел. Машината, която е била негов дом през последните 26 г., е натъпкана с всичко необходимо - легла, душ, храна, резервни части. Само на покрива на колата има 500 килограма багаж, а общото тегло на натовареното возило достига 3300 кг.

Германецът споделя, че е правил ремонти, но твърди, че въпреки лошите пътища и тежките метеорологични условия двигателят никога не го е предавал. Той е 3.0-литров дизел, генериращ 85 к.с. Един от интересните ремонти, които е правил, е смяна на лагер на 5000 метра надморска височина в Андите.

Още снимки от приключението на Гюнтер вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата