„Ние искаме да използваме технологиите на Google, но същевременно искаме да останем собственици на нашите автомобили – коментира изпълнителният директор на Volkswagen AG Мартин Винтеркорн. – Конфликтът е налице, тъй като данните, които трябва да бъдат вкарани в системата, стават лесно достъпни за трети лица.“
Именно компанията Volkswagen бе една от първите, които подписа договор с Google за използване на системата Auto в своите автомобили. Германският производител заедно с още няколко фирми влезе в така наречения „Автомобилен алианс“, който обединява бъдещите клиенти на американския производител на компютърни технологии.
Някои марки обаче предпочитат да интегрират в своите модели други системи – CarPlay на Apple или Windows на Microsoft. Именно по тази причина Mercedes-Benz не влезе в „Автомобилния алианс“, тъй като вече имаше сключен договор с Apple. Производителят от Щутгарт обаче не изключва възможността на по-късен етап да започне да предлага и продукти на Google.
„Засега сериозно препятствие по пътя ни към сътрудничеството с Google е именно политиката на тази компания за събиране на лични данни – коментира ръководителят на концерна Daimler Дитрер Цетше. – Според мен най-правилният път пред автомобилните производители е да създадат собствени операционни системи и така да избегнат зависимостта си от трети страни.“
През 2014 г. испански гражданин се обърна към Върховния съд на ЕС с искане Google да не разкрива личните данни на хора в случай на интерес от други лица. Това стана, след като мъжът открил в търсачката данни за продажбата на дома си. Испанецът смята, че това е нарушение на личните му права и това бе потвърдено от съда, който нареди на Google да премахне информацията.