Най-висок ръст от регистрирани леки автомобили на база петгодишен период - 2008-2012, е отчетен в няколко страни-членки на ЕС, като България е на първо място по ръст в продажбите - плюс 19 на сто, отчита анализ на Евростат за тенденциите в Евросъюза.
След България ръст в продажбите на леки коли е регистриран в Словакия - 18 на сто, и Полша - 17 на сто.
За сравнение, според последната годишна статистика на Асоциацията на европейските автомобилни производители - у нас през миналата година са били продадени около 20 000 нови автомобила, което е ръст в продажбите от 5,2 процента при среден ръст от 5,7 в рамките на ЕС.
По последните данни на европейската статистика у нас се падат също около 400 автомобила на 1000 жители, като общо за страната през 2012 г. е имало приблизително 2,8 млн. броя автомобила.
Като цяло най-много регистрирани автомобили през 2012 г. е имало в Германия - около 43 милиона, Италия - 37 милиона, Франция - 33 милиона и Великобритания - 28 милиона, отчита анализът на Евростат.
Най-моторизирани, според анализа, са жителите на Люксембург, където на 1000 души се падат 672 автомобила. По този показател на второ място е Италия, следват Малта, Финландия и др.
В другия край на скалата по нисък процент на "моторизация" са страни като Румъния - 223 коли на 1000 жители, Унгария, Латвия, Словакия и Хърватия.
Няма данни за страната ни за процента на старите автомобили над 10 години в автомобилния парк на ЕС. По този показател най-висок дял е отчетен в Литва - 86 на сто от автопарка, Латвия - 72 на сто и Полша - 71 на сто. Повече от половината от леките автомобили са по-стари от 10 години и в страни като Естония, Малта, Португалия, Унгария, Чехия, Румъния и Хърватия.
Европейската статистика отчита също, че най-висок процент нови автомобили (под 2 години) е регистриран в Белгия, Дания и Австрия.
(БТА)
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.