IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Богинята на зората слезе при простосмъртните

През май 2006 на бял свят се появи и Volkswagen Eos, съчетаващ чара на кабриолета и динамиката на купето

Богинята на зората слезе при простосмъртните

След над 1 млн. продадени кабриолети от моделите VW костенурка, Golf 1 Cabriolet, Golf 3 Cabriolet, New Beetle Cabriolet, през май 2006 на бял свят се появи и Eos. Новият модел на Volkswagen съчетава чара на кабриолета и динамиката на купето.

Eos е име, обещаващо успех; то произхожда от гръцката митология – Еос е богиня на зората, майка на ветровете и владетелка на Вечерницата и Зорницата.

Легендата разказва, че всяка сутрин богинята Еос се изкачвала със своя конски впряг от дълбините на морето на хоризонта, за да донесе на хората светлината на деня.

Името на модела се асоциира с неповторимото усещане от пътуването с открит автомобил и с непосредствения контакт с природата. С него можете според времето и настроението си да изберете да пътувате със затворен покрив или под открито небе.

Уникалната концепция на модела със своите функционални удобства предлага множество възможности и огромно удоволствие от шофирането. Като купе-кабриолет Eos се позиционира между В- и С-сегмента.

Спрямо конкурентите си в В-сегмента моделът се отличава с широк спектър от мощни двигатели, high-end технологии като например трансмисията с два съединителя – DSG, аудио-системата „Dynaudio” и иновативния сгъваем CSC-покрив (Cabriolet-, Schiebe- и Coupe покрив).

Едновременно с тези характеристики Eos притежава някои от качествата на моделите от по-високия С-сегмент.

Превъплъщението на Eos от кабриолет в купе става с едно натискане на копчето само за 25 секунди с помощта на автоматичния сгъваем покрив. Сгъваемата конструкция на покрива се състои от 5 части, които хармонично се сгъват и прибират една в друга. Горната част на покрива е стъклена и може да се отваря като стандартен шиби-дах или да се повдига с 3,5 см.

Дори и затворен, покривът пропуска слънчевите лъчи и доброто лятно настроение и създава свежа обстановка в купето. При прибран покрив Eos създава невероятно кабрио-усещане със своята елегантна и изтънчена линия и мускулеста задна част.

Късата, изтеглена назад А-конзола на предното стъкло, е разположена малко над главите на пътниците и създава истинска тръпка от пътуването под открито небе.

Купе-кабриолетът е с ширина 1,79 м., 4,41 м. дължина и 1,44 м. височина. Сравнително голямата ширина на купето в съотношение към дължината и височината на Eos допринася за изключително мощния вид и динамичното излъчване на автомобила. Ширината на стъпката от 1,55 м. допринася за допълнителна доза пъргавина и сигурно поведение на пътя.

Интериорът на Eos се подчинява на нова концепция. Освен познатите от други модели функционални елементи като климатик и аудио система, моделът предлага ексклузивна облицовка на вратите и страниците на задните седалки, иновативна система за сгъване на покрива, както и специфичния за кабриолетите автоматичен климатик.

За комфорта на всички пътници се грижат ел. управляемите седалки с функция “Easy Entry“.

При отворен покрив на разположение е 205 л. багажно пространство. При вариант купе багажникът пораства до 380 л. (при двигател 3.2 V6 обем на багажника 183/358). Серийно Eos разполага с функция за ел. отваряне на багажника с дистанционно управление.

В допълнение към него интегрираният в задната седалка подлакътник с отвор позволява безболезнения превоз на дълги предмети.

Серийно при Eos се предлагат богата гама от системи за сигурност като ESP (ел. система за контрол на стабилността), ABS (антиблокираща система), EBD (електронно разпределение на спирачното усилие), ASR (ел. система за контрол на сцеплението), EDS (ел. блокировка на диференциала), MSR (ел. система за контрол на оборотите на двигателя), спирачен асистент.

Защитата на пътниците в критични ситуации се гарантира и от предните активни подглавници, предните въздушни възглавници, предните и странични въздушни възглавници, въздушни възглавници тип "Завесни".

Елементи като 16-цоловите джанти от лек метал (17-цолови джанти при двигател V6), двузоналния климатроник, мултифункционален дисплей (MFA), фаровете за мъгла, предни и задни ел. стъкла и задните светлини и интегрирани в страничните огледала мигачи с LED технология, допълват гама от серийно предлагани екстри, улесняващи живота на четири колела.

При преобръщане на автомобила зад задната седалка мигновено се активира защитен ролбар, който в комбинация с екстремно усилената рамка на предното стъкло осигурява сигурност на всички пътници в критични ситуации.

Опционално се предлагат иновативни елементи като радио-CD система с 10-канален усилвател за оптимизиране на звука според обема и формата на купето, 10 висококачествени тонколони с 600 вата мощност, завиващи къси и дълги "Bi-Xenon" фарове с допълнително странично осветление в завой.

Eos ще се предлага на българския пазар с 4 бензинови мотора с мощност в диапазона от 115 к.с., 150 к.с., 200 к.с. и 250 к.с., първите три от които с 6-степенна механична предавателна кутия.

За най-големия 3.2 двигател е налична и шестстепенна автоматична трансмисия с два съединителя DSG, която позволява достигането на максимална скорост от 248 км.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата