Интернет-изданието „Руский автомобил” разкри подробности за двигателите и трансмисиите, на които ще разчита най-новия модел на АвтоВАЗ – Lada XRAY.
Базовата версия на кросовъра ще бъде оборудвана с 1,6-литров бензинов агрегат с 16 клапана, развиващ 106 к.с. Той ще работи в комбинация с 5-степенна механична скоростна кутия JR5, производство на Renault. Тази трансмисия заедно с другите от сериите J и JH изместват досегашните руски 2181 и 2180, които не отговарят на нормите за шум.
Именно подобен проблем се появи при пускането на първия модел на възродената марка Datsun – on-Do. Собствениците на автомобила останаха много недоволни от големия шум, издаван от руските скоростни кутии и затова в АвтоВАЗ взеха решение те да бъдат заменени от по-скъпите, но по-надеждни и шумоизолирани френски трансмисии.
Вторият двигател за Lada XRAY е също с обем 1,6 литра, но е дело на Nissan. Агрегатът Н4 развива 114 к.с., като производството му се осъществява в завода на руската компания. Той също е приспособен за работа с механичната скоростна кутия JR5.
Третият агрегат за модела е 1,8-литров, производство на АвтоВАЗ. Той развива мощност от 123 к.с., като работи в комбинация с роботизирана автоматична трансмисия. Този двигател отговаря на екологичния стандарт Евро 5+, като ще се предлага и за модела 2116, известен още като Lada C.
Вече се знае, че кросовърът XRAY е изграден на платформата на алианса Renault-Nissan, която е в основата на модела Sandero Stepway. В АвтоВАЗ планират пускането и на още един подобен автомобил – XRAY Cross, който ще се предлага със задвижване на четирите колела.
Още за Lada XRAY вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.