Блестящите победи в ралита, както и впечатляващите седани и купета, са част от историята на Mitsubishi. В нея ще остане и една суперкола, която успяваше да си съперничи успешно не само с японските, но и с най-добрите европейски аналози. Става дума за Mitsubishi 3000 GT - модел, който заради новата стратегия на производителя, ще остане без наследник.
Как започва всичко?
В края на 80-те години на миналия век амбициите на японските компании нарастват до такава степен, че те започват да правят автомобили от сегменти, в които господстват европейските и американските марки. Появяват се бизнес седани на Toyota, Honda и Mazda, спортни купета и дори истински суперколи, което показва, че самураите няма как да бъдат спрени. В процеса, напълно естествено, се включва и Mitsubishi Motors.
В компанията са окрилени от успехите на Pajero в пустинните ралита, както и от пазарния успех на Galant VR-4 и затова не искат да изпуснат възможността да атакуват този перспективен сегмент. Така през 1989 г. на автосалона в Токио е показан спортен концепт с моден дизайн и прибиращи се фарове в стила на Lotus Esprit. Само година по-късно излиза и серийният модел, който на практика е напълно същия.
Техническите хватки
Дори в наши дни Mitsubishi 3000 GT впечатлява както с техническите детайли, така и с конструкцията си. А през 90-те години моделът е направо футуристичен. Базовите му настройки предлагат безопасно и надеждно шофиране, а плавността на придвижване направо е изненадваща за автомобил с подобна външност. Купето е удобно за пътувания на големи разстояния дори върху пътища с по-лоша настилка. Същевременно промяната на настройките на амортисьорите става само с едно натискане на бутон в салона и това превръща машината в спортен звяр.
Цялата история и още снимки може да видите в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.