Корейският производител на автомобили Киа Моторс обяви, че продажбите на марката на леки и лекотоварни автомобили през юли 2006 г. възлизат на 71 790 броя, с което компанията регистрира спад от 2,3% спрямо същия период на предходната година.
В Европа през месец юли продажбите на компанията намаляват с 1,4%, като общият брой продадени автомобили за региона е 26 895. В Северна Америка обаче е отбелязан ръст от 1,8% до 29 277 броя. На останалите пазари се регистрира спад до общо 15 618 броя (-10,5%).
За първите седем месеца на 2006 г. общите продажби на Киа на международните пазари са се увеличили с 4% и достигат 495 506 броя. Най-голям ръст има в Европа – 7,2 на сто, следва Северна Америка с 2,8% и останалите пазари - с увеличение от 0,5%.
Бестселърът на марката от началото на настоящата година до момента продължава да бъде представителят на С сегмента Черато (известен на някои пазари и под името Спектра) с общо 79 479 продадени единици. Популярният Соренто SUV се подрежда на 2-ро място с реализирани 73 836 продажби, следван от Пиканто (73 232 броя), новото Рио (62 217 броя) и компактния Спортидж (60 279 броя).
„Независимо от спада, който се забелязва в продажбите на марката през последните два месеца, ние сме оптимисти за втората половина на настоящата година. С оглед на шестте предстоящи премиери до края на 2006 г. и разпространението на новите модели по цялата дилърска мрежа в световен мащаб сме убедени в бъдещия успех на марката”, заявява Юнг-Муун Парк, изпълнителен вицепрезидент на Киа Моторс, цитиран в съобщението на компанията.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.