Немалко шофьори инвестират сериозни суми в модерни и скъпи коли, но не отделят почти никакъв бюджет за гуми. А в това няма особен смисъл, тъй като именно гумите отговарят за до 50% от цялостното представяне на автомобила, посочват от компанията Continental, която показа нагледно разликата между най-новите и старите продукти на пазара.
"През последните 15 години иновациите при гумите са ключов фактор за значителното подобрение при активната безопасност на автомобила. През този период производителите на премиум гуми създадоха смеси, конструкции и шарки, в резултат на които спирачният път стана значително по-къс, управлението много по-прецизно и съпротивлението при търкаляне много по-ниско", споделят от водещата в сегмента компания.
За да докаже това Continental е провела сравнителен тест между два свои модела гуми – ContiPremiumContact от 2000 година и най-новият модел ContiPremiumContact 5. Любопитното тук е, че старият модел гуми (с характерните за времето конструкция и шарка) са поставени на чисто ново BMW 1-Series, а новите - на 15 годишно BMW 3-Series, което не разполага с електронна система за стабилност.
Двете коли са тествани последователно на мокра настилка на известната писта Contidrom, като резултатите показват, че съвременните гуми демонстрират с 20% по-къс спирачен път от този на гума от 2000 г.
"15-годишната кола показа прекрасни резултати в спирачния път върху мокра настилка, а управлението на волана бе много по-леко и прецизно, като това позволи на автомобила в значителна степен да компенсира липсата на електронен контрол на стабилността. Представянето на новия модел автомобил обаче е драстично намалено - дори най-модерните системи не могат да компенсират лошите гуми", заключват от компанията и уточняват, че гумите отговарят за до 50% от цялостната работа на автомобила.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.