На всеки голям автомобилен салон Lincoln показва странен модел от най-висок клас, с който иска да каже: "Ние още не сме мъртви". Но актуалната гама на марка страда именно от липса на свежи идеи. Защо пък те да не бъдат почерпени от най-странния автомобил, носил някога емблемата на американския производител.
Да, това на снимките не е Citroen. Не е и Audi. Това е именно Lincoln, който луксозното подразделение на Ford, прославило се през годините със стилните си седани и купета, създава през 80-те години на XX век.
Пълното име на концептуалния модел, приличащ на космически кораб, е Lincoln Quicksilver Ghia. Той не прилича на нито един автомобил на марката, най-вероятно защото е проектиран в далечна Италия от фирмата Carrozzeria Ghia, която при излизането на концепта принадлежи на Ford.
Ултрааеродинамичният Quicksilver Ghia не води до създаването на нито един сериен Lincoln, но външният му вид и до ден-днешен е актуален. Петвратият автомобил е в стил "камбек", който е особено популярен през 60-те и 70-те година миналия век.
Концептът се появява на автосалона в Женева през 1983 г., като изборът за дебюта му не е случаен, тъй като на изложбата в Детройт подобна машина би предизвикала недоумение сред посетителите. Извън Америка обаче колата се харесва и се появява регулярно на големите автосалони до 1986 г.
Машината е изградена на шасито на британски спортен модел AC 3000ME, което обаче е удължено с 30 см. Двигателят е 2,8-литров V6 Cologne с неопределени конски сили, който работи с 5-степенна механична скоростна кутия. Автомобилът впечатлява с ниското си челно съпротивление - 0,30, както и с разположения между двете оси мотор. Там е и трансмисията.
Отвътре Quicksilver Ghia не изглежда толкова смело, колкото някои други безумни европейски концепти от този период, но в същото време е уникален. Панелите на вратите и седалките са покрити с новаторска тъкан, а скоростна кутия е с открит коридор. Бутоните и превключвателите са разположени така, че да изпреварват времето си.
Между другото автомобилът е напълно функционален, което рядко се среща при концептите. Във Ford обаче пропускат да използват този дизайн за серийни модели, но други производители се възползват. Напълно възможно е Quicksilver да бе пратил Lincoln в друга посока на развитие, но пък времето за това - 80-те години на миналия век, не е много удачно за подобен ход. Затова и марката продължава да произвежда не особено красивите си модели, като оставя на Mercedes и BMW възможността да задоволят новите вкусове на младите американци.
Още любопитни факти за историята на автомобилите вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.