За първите осем месеца на тази година в България са били купени 25 785 нови леки и лекотоварни автомобили, показват данните на Съюза на вносителите на автомобили.
Ръстът на продажбите спрямо същия период на миналата година е малко над 23 на сто, което показва, че в последния месец се е засилило търсенето на автомобили в страната. За първите седем месеца бяха продадени около 22% повече нови леки коли в сравнение със същия период на 2005 г.
За увеличението на продажбите през последния месец е оказало влияние провеждането на Варненския автосалон (в края на август и началото на септември), който беше всъщност първият за леки автомобили за тази година. Традиционният софийски автосалон през 2006 г. бе посветен на тежкотоварните автомобили, автобусите и друга техника. Изкушенията за тези, които са решили да се сдобият с нова кола, продължиха с Бургаския автосалон, а това може да бъде осъществено и на Пловдивския панаир, където някои вносители също имат експозиции.
По време на тези автосалони доста от вносителите правят добри отстъпки, което стимулира някои от посетителите да осъществят покупка веднага след като са харесали автомобил. Много от големите български компании пък реализират в различни периоди от годината подмяна на автомобилния парк, като по този начин дават тласък на продажбите на една или друга марка в зависимост от направената поръчка.
Лидер на пазара при леките и лекотоварни автомобили отново е Пежо с 3018 продадени броя, което дава на марката дял от 11.70% от пазара на Съюза на вносителите на автомобили в България. Този дял е внушителен, но в сравнение с миналата година има отстъпление, защото за същия период тогава марката Пежо е имала 15.72% дял.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.