Автосалонът във Франкфурт не е най-големия в Европа. Тазгодишното му издание обаче със сигурност може да се нарече автомобилно събитие номер едно. Салонът е базиран в известния изложбен център във Франкфурт, чиято площ може да се мери със среден столичен квартал.
Въпреки че не се провежда ежегодно като изложението в Женева, а се редува със салона в Париж, автосалон Франкфурт е най-зрелищната автомобилна сцена на континента. Няма друго изложение с толкова посетители и толкова мащабни сцени.
Голямото немско трио - Audi, BMW и Mercedes, се съревновават всеки път за вниманието на посетителите и журналистите, изграждайки невиждани щандове.
Залата на Audi. Снимка: IAA 2015
И през тази година Audi построи цяла сграда на площада на изложението, за да покаже най-новите си модели. Съоръжението с размери на жилищна кооперация има два високи етажа, няколко стълбища, асансьори и дори ескалатори. Атракцията обаче е абстрактна стая, чиито стени са изцяло създадени от лед. Усилията определено си струват, тъй като марката представя новото поколение на най-продаваната си кола - A4, както и концепция, представяща бъдещето на гамата й от кросовъри.
Залата на BMW. Видео: BMW
BMW не остана по-назад, все пак Франкфурт е сцена за премиерата новото поколение на флагмана 7-Series. Базираната в Мюнхен компания зае цяло хале, в каквото обикновено се събират поне 4-5 автомобилни компании. Въпреки че не е изградена от нулата, сградата е напълно префасонирана с нови облицовки, настилки, тавани. Интегрирана е дори писта за тест на автомобилите, която се вие през всички етажи на съоръжението.
Залата на Mercedes. Снимка: Ройтерс
На сходна концепция, но без тестова писта, заложи и Mercedes. Разположената пред централния вход на изложението сграда е напълно преобразена за събитието, като има три етажа - един за основните премиери, един за спортните модели и един за кросовърите. Акцентът са новите S-Class кабриолет и C-Calss купе.
Останалите марки също са се постарали да привлекат окото на посетители и журналисти. Изложени са всевъзможни стимулатори, атракциони и щандове, като за обикалянето им са необходими поне 2-3 дни. Площта е настина голяма, като поради това са налични шатъли, които се използват за придвижване между различните сгради.
Един от многобройните симулатори. Снимка: IAA
За да добиете по-ясна представа за мащабите на събитието, ще изброим няколко факта - 210 премиери, 1100 свързани с автомобилната индустрия компании от 40 страни в света и над 12 000 представители на медии от 87 различни държави.
Всичко това превръща Франкфурт в автомобилен мегаполис. Дори намирането на хотел е трудна задача - наличните в града стаи се изчерпват 2-3 месеца преди старата на изложението. По-далновидните, направили резервация навреме, трябва да платят по около 400 евро на вечер за най-обикновена стая. А тези, които са закъснели, трябва да се бръкнат за няколко пъти по-висока сума.
Имайки това предвид, много родни и чуждестранни медии избират хотели в съседни градове - в радиус от 30 до над 200 км. Това е възможно, тъй като германците са подсигурили пълноценна железопътна гара в самия изложбен център. Бързите влакове в страната преодоляват разстояние от около 150 км. за приблизително 1 час. Пътуването с автомобил е също добър вариант, тъй като градът е опасан с отлична пътна инфраструктура.
Изложението предлага дори игра на футбол с робот. Снимка: IAA
Организаторите на събитието правят всичко възможно да осигурят удобства на журналистите. Изградени са няколко пресцентъра, както и малки места за по няколко човека във всяко хале. Броят на отразяващите събитието обаче е толкова сериозен, че местата се изчерпват моментално. А достъпът до работеща интернет мрежа е буквално невъзможен.
Не само китайците прекопират новите автомобили. Снимка: Automedia.bg
През последните години расте и броят на "журналистите" от Китай. Те не идват на салона, за да отразят събитието, а за да прекопират най-новото на автомобилната сцена. Проверката е пълна - с рулетка, линийка и голям тефтер. Новите модели биват измервани и снимани в детайли от всеки ъгъл. Инспектират се дори панелите под мокета, вътрешността на багажника, пантите, лостчетата и т.н. Този тип "журналисти" са най-многобройни. Не се сърдете ако на някоя снимка на нов автомобил има дребен китаец, който разглежда колата отдолу.
Изложението е отворено за посетители до 27 септември.
Премиерите от Автосалон Франкфурт 2015 - новите Renault Megane, Volkswagen Tiguan, Toyota Prius и много други - вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.