Още през декември миналата година американското представителство на Volkswagen е било уведомено за проблема с дизеловия двигател, чиито екологични резултати не отговарят на реалните. Тогава представители на Калифорнийската агенция за защита на околната среда (CARB), както и на тази на САЩ - EPA, са решили да предоставят шанс на производителя да изтегли от пазара автомобилите си с този агрегат, след като са получили уверение, че проблемът лесно може да бъде отстранен.
Прессекретарят на CARB - Дейв Клегерн, потвърди пред Ройтерс, че в началото на тази година Volkswagen е изпратил писма до своите клиенти, като е поискал да закарат своите автомобили при дилърите, за да им бъде поставено ново програмно обезпечение. Благодарение на него изпускателната система на машините е щяла да работи още по-добре. В писмата клиентите са били уведомени, че в някои от щатите на САЩ техният автомобил може да не успее да премине успешно екологичния тест и затова той трябва да бъде ремонтиран.
"Факт е, че Volkswagen се опита да излезе от ситуацията и дори направи крачка в тази посока, но тя така и не сработи", коментира Клегерн. И допълни, че неговата Агенция предприема всички мерки, за да изпълни препоръките на правителството на САЩ, което на няколко пъти се занимава с разликата в екотестовете, направени в реални условия и в лабораториите.
Скандалът набира сила и в Европа, след като германският министър на транспорта Александър Добринд призна, че манипулации в резултатите от тестовете има и при автомобили, движещи се на Стария континент. Испанският El Pais съобщи, че компанията Seat, която е собственост на Volkswagen, е оборудвала 500 000 свои коли с проблемния мотор. Говорител на Seat потвърди, че има автомобили с такъв мотор, но не пожела да разкрие броя им.
Още по темата четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.