Основният начин производителите да контролират въздушния поток около колелата на автомобила е чрез дизайна на джантите. Yokohama обаче е намерила начин да оптимизира аеродинамиката, поставяйки малки спойлери по самата гума.
Японският производител твърди, че ползите от иновацията са големи. Инженерите са работили в тясно сътрудничество с експерти от Университета Тохоку, като са тествали новите гуми чрез компютърна симулация.
Основните предимства на гумите със спойлери са две - намаляване на въздушното съпротивление и подобряване на ефективността и производителността на автомобила.
Към момента информацията е ограничена, като от Yokohama разпространиха единствено изображения от въпросната симулация, направена със суперкомпютър. Чрез нея инженерите са установили най-оптималните форма и разположение на спойлерите.
Повече подробности за продукта ще бъдат разкрити в края на този месец по време на автомобилното изложение в Токио.
Още снимки вижте в Automedia.bg