Устройство за манипулиране на екологичните показатели не е поставяно в други дизелови двигатели на концерна, се казва в официално съобщение на Volkswagen AG.
По-рано тази седмица се появиха твърдения, че мамещ софтуер е използван и в моторите EA288, от които има версии Евро5 и Евро6. Концернът първоначално отказа коментар, оправдавайки се с течащото в момента разследване. Днес обаче германската компания официално отрече спекулациите. И подчерта, че продаваните в момента TDI мотори отговарят напълно на нормите в ЕС.
Колкото до другия дизелов агрегат, при който бе открито устройство за манипулиране на вредните емисии, той ще бъде ремонтират от германския концерн. Сервизната акция стартира в началото на 2016 година, като засяга 8 млн. коли в Европа, оборудвани с моторите 1,2 TDI, 1,6 TDI или 2,0 TDI, всички от семейството EA189 (Евро5).
Беше официално съобщено, че при 1,6-литровия мотор ще се наложат и механични оптимизации, докато по-големият 2,0 TDI ще бъде подложен само на софтуерен ъпдейт. Такива агрегати са поставяни на модели на Volkswagen, Audi, Skoda, SEAT и Volkswagen Commercial Vehicles.
Volkswagen вече обяви, че предвидените за справянето с проблема 6,5 млрд. евро няма да бъдат достатъчни. Според анализатори сумата може да набъбне до 78 млрд евро.
Дизеловият скандал следете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.