Главният дизайнер на концерна Volkswagen – Валтер де Силва, се оттегля от поста си в края на ноември, съобщава Automotive News. Новината за напускането му бе потвърдена и от медиите в Германия.
Де Силва ръководи разработката на дизайна на автомобилите от групата Volkswagen вече 9 години. Като цяло той работи в автомобилната индустрия още от 1972 г.
Причини за оттеглянето му не се съобщават, като според някои източници става дума за пенсиониране – през февруари догодина дизайнерът ще навърши 65 г., а според други – италианецът става част от преструктурирането на концерна заради скандала с дизеловите двигатели.
В кариерата си Де Силва е работил за Fiat и Alfa Romeo, където създава моделите 156, 166 и 147. През 2002 г. постъпва в SEAT, като работи върху Ibiza, Cordoba, Altea, Toledo и Leon. В Audi е автор на дизайна на A6 (2004), Q7 (2005), R8 (2006), ТТ (2006), A5 (2007) и A3 (2003).
Създава също така от концептуалните автомобили на Lamborgini – Miura Concept (2006) и Egoista (2013). От 2008 италианецът работи и върху модели на Volkswagen, като негови проект са CC (2008), Golf (2008), Scirocco (2008), Polo (2009), Amarok (2010), Jetta (2010), Passat (2010), Sharan (2010), Touareg (2010), Beetle (2011) и up! (2011).
Де Силва е поредната голяма фигура, която в рамките на 2 месеца напуска концерна. Заради скандала с дизеловите мотори първи си тръгна изпълнителният директор Мартин Винтеркорн. От длъжностите си бяха отстранени шефовете на отделите за изследвания и разработки на Volkswagen, Audi и Porsche – Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.
Напусна и президентът на Skoda – Винфрид Фаланд. Той бе назначен за шеф на представителството на Volkswagen в Северна Америка, но само 2 седмици след това подаде оставка.
Още новини с автомобилна тематика четете в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.