Царе, министър-председатели, министри и подземни босове би трябвало да се радват на появата на един нов автомобил, защото Мерцедес започна производството на S-Guard, бронираната версия на последния S-клас.
Всъщност, това от години е най-предпочитаният брониран автомобил на света, съобщават от automediapro.com.
Някъде из лабиринтите на фабриката на Мерцедес в Зинделфинген има проход, който води още два етажа надолу. Зад червена стоманена врата, подсигурена от алармена инсталация, се открива тясно помещение с дължина около 30 метра. Прилича на игрище за боулинг, но всъщност е стрелбище.
Сътрудник на компанията се прицелва и пуска три откоса с калибър 7.62. Мишени са стоманени и стъклени плоскости, фиксирани на отстояние 10 метра.
Демонстрацията в стрелбищния канал на автомобилната компания има за цел да покаже колко издръжливи са стъклата и елементите на каросерията, които влизат в употреба при новия брониран вариант на S-класата.
"Този автомобил предпазва от поражения на военни оръжия, ръчни гранати и взривни вещества ", казва Райнер Гертнер, шеф на производството на моделите Guard. Той се опира на почти 80 годишния опит на фирмата в производството на бронирани автомобили. Първият такъв е брониран през 1928 година, тип 460 Nürburg.
Мерцедес е пазарен лидер в бизнеса с бронирани коли, който възлиза общо на около 20 хиляди автомобили годишно. Около 2/3 от тях, според Гертнер, са именно от марката Мерцедес Бенц.
С производството на Guard се занимават около 600 работници във фабриката в Зинделфинген. Около 1000 часа трае ръчният труд по подреждането на пъзела от 500-те допълнителни защитни парчета - специално втвърдени, от балистична стомана, дебели стъкла - сандвич от стъкло и поликарбонат, арамидни детайли. Това са елементите на защитата на каросерията на S-класата.
"Тук няма да намерите роботи", казна Гертнер, "работещите тук са специалисти, тяхната работа граничи с изкуство". Повече от 90 кралски двора и правителства поръчват тук своите автомобили.
На новия модел е даден сертификат след демонстрация с прототип, който е получил 250 изстрела, след това е претърпял и звзривяване на ръчни гранати, хвърлени по покрива и под каросерията, а накрая е бил малтретиран и с „голям взрив".
Всичко това се случва, разбира се, на един и същи автомобил и въпреки това „защитната клетка" остава здрава. Същевременно натоварването на манекените в колата в нито един момент не достига критично равнище.
S-Guard е натоварен с 1500 килограма брониращ материал. Само една врата (която при нормални обстоятелства тежи 35 кг) на S-Guard има тегло 130 кг. За да може да се отварят дебелите стъкла са необходими хидравлични механизми.
Осите и елементите на задвижването трябва да бъдат напаснати към по-голямото тегло. На всяко от предните колела са монтирани по две спирачни седла за повече сигурност.
S-Guard е базиран на S 600 дълга база и се произвежда основно с 12 цилиндровия мотор с мощност 517 к.с.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.