Френският автомобилен производител Renault официално откри днес своя първи завод в Китай.
Така френската група навлезе със закъснение в сектора на основния автомобилен пазар в света в момент, когато той отчита силно забавяне, предаде AFP.
Това е първият голям етап за развитието на Renault на жизненоважен пазар, на който почти не присъствахме, заяви президентът и главен изпълнителен директор на концерна Карлос Гон на церемония, състояла се сред новоизградените съоръжения в град Ухан, в централната част на Китай. Hidden Field
Плод на смесено дружество с китайската компания Dongfeng, заводът в Ухан има производствен капацитет да произвежда 150 000 коли годишно, който ще достигне постепенно.
На първо време в завода ще се сглобява моделът Kadjar, най-новият кросоувър на Renault при леко модифицирана версия, за да привлече китайските потребители, които са големи любители на градските коли 4х4. Очаква се през 2016 година от поточните линии в Ухан да започне да излиза и втори кросоувър.
Досега на китайския пазар Renault играеше по-скоро вторична роля. За разлика от дъщерната компания Nissan тук досега Renault не можеше да разчита на собствен завод. Ето защо колите от марката трябваше да бъдат транспортирани с кораб, което оскъпяваше продажбите.
Продажбите на автомобили в Китай са се увеличили с 4,7 на сто през миналата година до 24,6 милиона, но това е значително забавяне спрямо нарастването с 14% и със 7% през 2013 г. и 2014 г. на фона на отслабналия икономически растеж, борсовите сътресения и сигналите за насищане на пазара в големите градове.
При все това „Китай остава основният двигател на растежа на световната автомобилна промишленост", подчерта Гон на днешната церемония.
Още икономически новини четете в Investor.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.