IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Toyota зачерква младежкия си бранд

Марката Scion ще бъде закрита след 13 г. на пазара

Scion iM. Снимка: Toyota

Scion iM. Снимка: Toyota

Най-големият производител на автомобили в света Toyota ще се лиши от една от марките си, пише Motor Trend. Става дума за Scion, която Toyota въведе на пазара преди 13 години.

Към момента информацията е неофициална, но американското издание твърди, че служителите на марката са вече уведомени, като спирането на Scion ще бъде потвърдено от Toyota още днес.

Марката Scion бе въведена на пазара през 2002 година с два модела - xA и xB, като целта бе да привлича младите търсачи на нов автомобил. Пикът си брандът достигна през 2006 година, когато реализира продажбата на 175 000 автомобила. През миналата година обаче броят на реализациите се срина до едва 56 167.

Не само спадащите продажби са причина за спирането на Scion, твърди Motor Trend. Марката трябваше да привлича млади клиенти, но реално средната възраст на собствениците на модели Scion е 49 години.

Според информацията работещите за Scion ще запазят работата си до август тази година, за да могат да бъдат реализирани на пазара всички налични на склад автомобили. След това служителите ще бъдат разпределени в марките Toyota и Lexus.

В момента марката Scion, която не се предлага в Европа, е представена на пазара с 5 модела - FR-S, tC, xB, iM и iA. Последният е базиран на Mazda2, докато iM представлява префасонирана версия на Toyota Auris. Същото се отнася и за спортното купе FR-S, чийто брат близнак е Toyota TG86.

Още за моделите на Scion вижте в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата