Продажбите на новата Mazda CX-9 в САЩ ще стартират през лятото, като в компанията смятат да предложат всъдехода и на европейския пазар. Това съобщава Auto Express, като се позовава на шефа на американското подразделение на марката Джеф Хейтън.
Големият SUV дебютира пред публика на автосалона в Лос Анджелис през ноември миналата година. Той бе сред експонатите и на изложението в Ню Йорк по-рано този месец, като именно там шефовете на Mazda са взели решение да търсят и друг сериозен пазар за модела.
По думите на Хейтън проблемите, които трябва да се разрешат в случая, са два. Първият е свързан с предлагането на модела на още един голям пазар, което ще трябва да доведе до увеличаване на производството. А за това в Mazda все още не са напълно готови.
Вторият е намирането на дизелов двигател, с който да бъде оборудвана европейската версия на CX-9. В САЩ автомобилът ще бъде достъпен с 2,5-литров турбо мотор с 4 цилиндъра, който развива 250 к.с. и 420 Нм. На Стария континент обаче се търсят предимно дизели, така че бензиновият вариант трудно ще предизвика интерес сред клиентите.
Основният конкурент на Mazda CX-9 ще бъде новата Kia Sorento, която в Европа се предлага с дизелов мотор.
Още за Mazda CX-9 вижте в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.