IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Най-екстремното Audi, което така и не се появи

Рали автомобилът от Група С най-накрая стъпи на асфалта

Снимка: Audi

Снимка: Audi

Ако сте чували за Група Б на Световния рали-шампионат, то със сигурност познавате и бруталното Audi Sport Quattro. Този автомобил има дори по-екстремен наследник, макар останал без изява на състезание. До сега, тъй като най-накрая Audi го пусна на рали "Айфел".

За да стигнем до въпросния автомобил, трябва първо да се върнем към оригиналното Audi Sport Quattro. То се появява в средата на 80-те години на миналия век и бързо си печели славата на безкомпромисен и много бърз рали-автомобил.

Той е представител на бруталната Група Б, при която няма почти никакви ограничения. Успехът на тези рали автомобили кара производителите, сред които и Audi, да стартират разработката на дори по-екстремни машини, които трябвало да бъдат обединени в нова група - С.

Въпросната Група С на Световния рали-шампионат трябвало да дебютира през 1987 г., но поредицата от фатални катастрофи през предходната година принудили ФИА да наложи ограничения за рали-колите. Така бил сложен краят както на Група Б, така и на само анонсираната Група С.

Тъй като не отговарял на новите по-строги изисквания, рали-автомобилът на Audi от Група С бил превърнат в музеен експонат. След престой от близо 30 години на закрито прототипът най-накрая се появи пред публика. Това стана на рали "Айфел", на което се представят както нови, така и исторически състезателни коли.

Машината има тръбно шаси и средно разположен двигател. Той 5-цилиндров, като е способен да развие 1000 к.с. Задвижването, разбира се, е quattro.

Още снимки и видео - в Automedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата