BMW представи нови 3- и 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели от семейството Efficient Dynamics. Те могат да бъдат поставяни както напречно, така и надлъжно в коша на колата и ще бъдат използвани както за модели на марката, така и за автомобилите на MINI.
Новите бензинови мотори са оборудвани с турбокомпресор, директно впръскване на горивото и система за изменения на фазите на газоразпределение Double-VANOS.
При бензиновите агрегати е изменена и системата за впръскване на горивото. Нови са горивната помпа и тръбите, а налягането на впръскването на гориво е увеличено до 345 атмосфери. Това позволява да се намалят вредните емисии при по-голям диапазон от натоварване, се казва в съобщението.
Освен това моторите са получи променена система за охлаждане, нови балансиращи валове, нов газоразпределителен механизъм, нов компресор на климатичната система и др.
Всички тези промени са позволили да се намали с около 5% разхода на гориво и нивата на вредните емисии, като същевременно се увеличи мощността. Аналогичните двигатели от предишното поколение предлагат със 7% по-ниска мощност и с 20 Нм по-нисък въртящ момент.
Дизеловите мотори с 4 цилиндъра са получи по 2 компресора, като първият работи на ниски обороти, а вторият се включва по-късно. И двете турбини са интегрирани в изпускателния колектор. Променена е системата да рециркулация на изхвърлените газове EGR. При моторите с 3 цилиндъра тя е двустепенна и може да събира газовете, които вече са преминали през филтъра за твърди частици.
Променена е и система за впръскване на горивото common-rail. При 3-цилиндровите двигатели впръскването е 2200 бара, а при 4-цилиндровите – от 2500 до 2700 бара. Освен това за намаляване на изхвърления азотен оксид моторите са получили система за впръскване на карбамид AdBlue.
Пълните технически характеристики предстои да бъдат изнесени.
Още за двигателите - в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.