Японският производител Toyota продължава да удържа първото място в класацията за най-популярна марка в света. Това сочи проучване на агенцията focus2move, според което за първите 6 месеца от 2017 г. брандът от Страната на изгряващото слънце е записал 4 187 000 продажби на световните пазари.
Резултатът на Toyota е с 16 000 единици по-добър от този за първото полугодие на миналата година, което представлява ръст от 0,4%. На второ и трето място с минимална разлика са Volkswagen и Ford. Германската марката има 3 256 000 продажби (-1,4%), а американската – 3 177 000 (+3,1%). И двата бранда изостават приблизително с милион единици от водача.
Промени в първата десетка на марките почти няма. Все пак трябва да се отбележи, че Mercedes-Benz влиза в Топ 10, а Honda и Renault се изкачват с по едно място в сравнение с миналата година. В същото време Peugeot губи 2 позиции и вече е на 12-о място вместо на 9-о, където беше преди 12 месеца.
Като цяло за периода януари-юни 2016 г. на световните пазари са продадени 45.8 млн. нови автомобила, което е рекорд в историята на автомобилната промишленост. Резултатът е с 3% по-добър от този за първото полугодие на 2015 г.
Припомняме, че преди около месец анализ на браншовите експерти на базирания в Бергиш Гладбах германски Център за автомобилно управление към Университета за приложни науки постави на челното място по продажби германската група Volkswagen.
Подробности - в таблицата в Automedia.bg