Infiniti публикува снимки и съобщи първа официална информация за новия си бензинов двигател с променлива степен на сгъстяване, който самият производител определя като "революционен". За направата на подобен мотор бе съобщено още през юли, а официалната му премиера е планирана за края на септември, когато стартира автосалонът в Париж.
От Infiniti твърдят, че създаването на новия четирицилиндров бензинов двигател VC-T с турбокомпресор е отнело повече от 20 години. Резултът от този труд обаче представлява революционна следваща стъпка в оптимизирането на икономичността на моторите с вътрешно горене. Самият агрегат е с 27 % по-ефективен от 3,5-литровия бензинов V6, който досега се използваше от моделите на марката. В същото време неговото производство ще бъде по-евтино от това на сегашните турбодизели.
"Технологията VC-T трябва да отвори нова глава в историята на двигателя с вътрешно горене. При нея агрегатите вече не са ограничени от фиксирана степен на сгъстяване. Гениалността на технологията VC-T се състои във възможността да се трансформира сама и плавно да увеличава или намалява височината, която достигат буталата. В резултат работният обем на двигателя се променя и степента на сгъстяване може да варира между 8:1 (за висока динамика) и 14:1 (за висока икономичност). Усъвършенстваната логика за управление на двигателя автоматично прилага оптималната степен в зависимост от условията на шофиране", съобщават от компанията.
Освен това новата технология VC-T трябва да предостави и други ползи за клиента, включително значително намален разход на гориво и емисии, силно намален шум и ниво на вибрации. Самият двигател също така е по-лек и по-компактен в сравнение със стандартните мотори.
Очаква се двигателят VC-T да дебютира през 2017 г. при новото поколение на кросовъра QX50. В момента моделът преминава последните си тестове, като на външен вид той се приближава до концепта QX Sport Inspiration.
Още технологии - в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.