Японската компания Mazda обяви сервизна акция за седана Mazda6 от предишното поколение на модела. Проблемът е свързан с въздушните възглавници на автомобила, но няма общо с масивната сервизна акция на Takata.
Въпросните дефектни еърбеци в Mazda6 са производство на японското подразделение на Continental. Именно доставчикът на части и оборудване е открил проблема, като е сигнализирал автомобилната компания по-рано тази година.
Въздушните възглавници в модела - Mazda6 производство между февруари 2008 и декември 2009 година, имат недостатъчна изолация на контролния модул, което може да доведе до корозия. В редки случаи този проблем може да причини отказ на обезопасяващата система, се казва в информацията.
Към момента сервизната акция е обявена единствено на пазара в САЩ. Японският производител ще подмени дефектните части с нови, като ремонтът ще бъде за сметка на компанията.
Моделите на Mazda6 от 2009-2011 година също ще бъдат подложени на ремонт заради проблем с въздушните възглавници. Той обаче е по-сериозен, тъй като засяга компонентите на Takata. При активирането на въпросните еърбеци е възможно те да експлодират, разпръсквайки смъртоносни парчета метал.
Проблемите въздушни възглавници на Takata са причинили смъртта на поне 10 души, като са ранили още най-малко 100. Те са използвани за предните две места на модели на редица компании, сред които Honda, Toyota, Nissan, Mazda, BMW, Ferrari, General Motors. Общият брой на засегнатите автомобили в световен мащаб превишава 50 млн.