IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec
BGONAIR Live

Mercedes - 100 години задвижване на четирите колела

Mercedes чества 100 годишнината от създаването на първия автомобил със задвижване на четирите колела; първият автомобил тип AWD е бил Dernburg-Wagen

Mercedes - 100 години задвижване на четирите колела

Mercedes чества 100 годишнината от създаването на първия автомобил със задвижване на четирите колела, съобщават от automediapro.com. Първият автомобил тип AWD е бил Dernburg-Wagen, като интересното е, че това е бил и автомобил с управление на 4-те колела.

Създаването на автомобил със задвижване на четирите колела се е наложило поради тежките терени в германската колония Намибия. За първи път с разработването на автомобил със задвижване на четирите колела се заема Пол Даймлер през 1903 г. В резултат на тази разработка през 1907 г. се появява Dernburg Wagen с революционна трансмисия на движението към четирите колела.

След това тази технология е усъвършенствана постоянно и използвана при всички модели, предназначени за по-трудни терени. Някои от моделите на Mercedes-Benz станаха легендарни именно заради тази технология. G-Клас или Unimog, например, завоюваха световна репутация именно поради безукорното си поведение при много трудни терени. В по-ново време системата 4MATIC доказа превъзходно поведение на SUV моделите и седаните на Mercedes, екипирани с нея.

Силен тласък в развитието на технологията за задвижване на 4-те колела идва през 1926 г., когато Daimler-Benz AG създава първия от моделите G 1 (W 103 серия). На негова база възникват G3 (1928 г) и G3a (1929 г). Те са с по три оси, като задвижвани са двете задни оси. Макар да нямат задвижване на всички колела, автомобилите от серия G се превръщат в идеални за трудни терени.

От 1930 г. Mercedes произвежда автомобили със задвижване на всички колела изключително по поръчка на армията. Mercedes-Benz G5 (W 152 серия, 1937 дo 1941) е предвестникът на днешните автомобили тип off-roaders. Следващият крайъгълен камък в технологията може да се види при Unimog, който беше показан за първи път през 1948 г. във Франкфурт. Името идва от немското Universalmotorgerät (Универсална моторизирана единица).

Серийното производство започва през 1950 г. в Гагенау и през дългите години оттогава Unimog издържа теста на времето, като се превърна в технология, подходяща за автомобили, предназначени за всякакви терени. Главното в тази система, което се е запазило и до днес, са самозаключващи се диференциали отпред и отзад.

След това, през 1991 г., е заместена от доста по-комфортната серия 461. Новата серия 462, появила се също през 1991 г., е отчасти произвеждана в Солун. Първоначално G-Class е разработена като търговски автомобил. Скоро след това концепцията е променена и автомобилите от G-Клас стават превъзходни представители на клас off-road. Поведението на трудни терени е забележително.

През 1979 г Mercedes-Benz започва отново да произвежда G-Класа. Автомобилът тип cross-country е съвместна разработка между Daimler-Benz AG и Steyr-Daimler-Puch от Грац, Австрия. По късно Daimler-Benz взема цялостното управление на съвместната фирма, но производството остава в Грац. Създадени са четири моделови серии от G-Класата. Първа е серия 460, чието производство започва през 1979.

Изкачването е възможно по терени с наклон до 36 градуса, слизането по наклон до 27 градуса. Пътният просвет е 21 см. Сред потребителите на този тип автомобили са силите на полицията и армията в много страни по света. Специални версии са били изработвани по поръчка на много правителства, на кралското семейство в Саудитска Арабия, както и на Ватикана.

През последните години и Българската армия приема на въоръжение редица модели от G-Клас. Моделите на G-Class се предлагат с бензинови и дизелови двигатели. През годините именно при G-Клас могат да се видят най-новите технологии, като никога не се прави компромис със способността на тези автомобили да се справят в трудни терени.

Интересно е, че постепенно връх взимат моделите, произвеждани за употреба от цивилни лица, като серия 463 показва голямата промяна в тази област. От 2001 г главен пазар на G-Class става Северна Америка.

От средата на 80-те години технологията за задвижване на четирите колела става често срещана и в лимузините на Mercedes-Benz, където тя е наречена 4MATIC. Премиерата е през 1987 г. при серия 124 на E-Class. До 2003 г. 32 модела на Mercedes-Benz бяха предлагани със системата 4MATIC. През 2006 за първи път модел от S-Class комбинира дизелов двигател и задвижване на четирите колела - S 320 CDI. Дори модели на C-Class с шестцилиндрови двигатели получават 4MATIC през 2003.

През 1997г. Mercedes-Benz започва производството на нов моделов клас - M-Class (W 163 серия). Новият Sport Utility Vehicle (SUV) е изцяло оборудван с 4MATIC. M-Class е комбинация между комфорт, безопасност и способност за преодоляване на трудни терени.

Това носи голям успех на новия модел, който днес е популярен по всички краища на света. През 2005 се появява W 164 серия от M-Class, която е екипирана с нови и по-мощни двигатели и предлага още повече сигурност и комфорт. Автомобилите от тази серия са стандартно оборудвани със 7G-TRONIC (автоматична скоростна кутия със седем степени), с въздушно окачване AIRMATIC и системата PRE-SAFE® за защита на пътниците.

През март 2005 г. Mercedes-Benz показва новия SUV от R-Class. Новата R-Класа е комбинация от произвежданите автомобили тип комби, MPV и SUV. Всички варианти се предлагат и със системата 4MATIC като стандарт. И още една новост от последните години - GL-Class, чиято премиера беше миналата година на салона в Детройт.

Екстремно издръжлив автомобил, предлагащ комфорта на луксозен седан, динамиката на спортен автомобил и възможностите за преодоляване на всички видове терени. Стандартно екипиран, разбира се, с 4MATIC.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.
Новини
Коли
Водещи
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата