Главният инженер и член на управителния съвет на компанията Audi – Щефан Книрш, е подал оставка. Това е станало след заседание на Борда на директорите, който е взел решението за раздяла със специалиста, съобщиха от прес-службата на производителя от Инголщат. Причини за уволнението на инженера не се разкриват.
Книрш започва работа в Audi през 1990 г., когато постъпва в отдела за конструиране на двигатели. През 1996 г. специалистът преминава в компанията Porsche, където 5 години по-късно оглавява отдела за разработка на нови агрегати. От 2013 г. специалистът отново е на работа в Audi, като влиза и в състава на съвета на директорите. От 1 януари тази година доктор Книрш оглавява отдела за изследвания и нови разработки на компанията.
Според изданието Automotive News решението за раздяла със специалиста е свързано със скандала с манипулираните дизелови двигатели на концерна Volkswagen AG, който избухна през есента на 2015 г.
Разследване на американската юридическа кантора Jones Day доказа, че Кирш е знаел за използването на софтуер, който лъже за екологичните данни при 3,0-литровите агрегати на Audi. Въпреки това, по време на разпитите си инженерът е излъгал властите.
Книрш е поредната влиятелна фигура във Volkswagen AG, която подава оставка заради „Дизелгейт”. Първи си тръгна бившият генерален директор на концерна Мартин Винтеркорн, а след него бяха уволнени главните инженери на трите водещи марки Volkswagen, Audi и Porsche — Хайнц-Якоб Нойсер, Улрих Хакенберг и Волфганг Хатц.
Още новини с автомобилна тематика - в Automedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.