Дизеловите двигатели извървяха значителен път през последните години и достигнаха равностойна ефективност с хибридите, задвижвани с бензинови и с електродвигатели, съобщават от automediapro.com. Засега обаче те не могат да заемат водещо място в отрасъла заради стриктните норми за опазване на околната среда.
По този повод един от водещите мениджъри на Toyota заяви, че да се създаде дизелов автомобил, отговарящ на всички изисквания за опазване на околната среда, е толкова скъпо, че не си струва, въпреки икономиите на гориво.
"Ние няма да предлагаме дизелови двигатели на пазара в САЩ", заяви пред агенция Ройтерс вицепрезидентът на Toyota Масатами Такимото. „Според нас сега хибридните двигатели са много по-конкурентоспособни що се отнася до цената", допълни той.
Японските конкуренти Honda и Nissan съобщиха, че вече работят над ново поколение „чисти" дизелови двигатели. В Европа това отдавна е приоритет. Филтрите за фини частици и други нови елементи ще помогнат да се преодолеят препятствията пред дизеловите машини до края на това десетилетие, считат много експерти.
Toyota остава засега единственият от големите производители, които заявиха, че поне в близките години няма да разчитат на дизеловите двигатели. Според някои мнения на хора от бранша, най-големият японски автомобилен производител вече е изостанал доста в тази област спрямо конкурентите си и това е причината за взетото решение.
За сметка на това, Toyota определено е водеща в технологията на хибридните автомобили, задвижвани с бензин и електроенергия. Все пак трябва да споменем, че Toyota далеч не се отказва от дизеловите двигатели. За това говори наскоро сключеното споразумение с Isuzu за разработка на нова гама дизелови мотори.