Volkswagen най-после представи официално Atlas - първия модел в историята си, създаден специално за северноамериканския пазар. Това е колата, която трябва да обърне негативната тенденция на марката в САЩ, където продажбите на VW спаднаха чувствително в последните години и където ефектът от Дизелгейт се усеща най-силно.
Това е "най-големият и най-смелият" автомобил, който компанията е създавала за Америка, обяви изпълнителният директор на Volkswagen Group of America Хинрих Вьобкен. До момента VW се опитваше да пробие на американския пазар с европейските си кросоувъри, но Tiguan бе твърде компактен за американските вкусове, а Tuareg - твърде скъп.
Седемместният Atlas е изграден върху новата MQB платформа - същата, която е в основата и на Golf. Тук обаче дължината на автомобила надхвърля 5.02 метра. Това е повече от машините, които според Вьобкен ще са основни конкуренти - Honda Pilot и Toyota Highlander, и точно колкото Ford Explorer.
По разбираеми причини VW са се отказали да налагат дизеловите си технологии на щатския пазар и базовият Atlas ще бъде оборудван с двулитров турбобензин с 240 конски сили. По-високата версия предлага 3.6-литров шестцилиндров мотор с 284 коня. И двете версии се предлагат с 8-степенен автоматик с два съединителя. Стартовото ниво е само с предно предаване, по-високото може да бъде поръчано и с 4motion система.
Atlas ще предлага системата за свързване Mirror Link като серийно оборудване и ще взаимства дигиталните уреди, наложени първо в Audi A4. Eдинствената неяснота за момента са цените. При всички случаи обаче новата кола, която ще се сглобява в Чатануга, щата Тенеси, ще стои на пазара доста под Tuareg.
Още снимки на Volkswagen Atlas вижте в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.