Спортната версия на Skoda Octavia – RS, получи фейслифт броени седмици след основния вариант на модела, а освен очакваните промени в предницата, при RS има новини, свързани с двигателите.
Въпреки последиците от скандала "Дизелгейт", в гамата на Octavia RS остава 2-литровият TDI мотор с 184 конски сили. В същото време 2-литровият бензинов TSI агрегат получава скромно увеличение на мощността – с 10 конски сили до 230, което превръща тази версия на RS в най-мощният сериен представител на семейството на Octavia.
Противоречивото разделяне на предните фарове, което се появи при Octavia, не изглежда по-добре при RS, но пък новите фарове са изцяло с LED светлини. В интериора се появяват същите промени като при по-обикновените версии на Octavia. Все пак собствениците на RS ще могат да поръчват седалки, тапицирани с алкантара, воланът е облечен в перфорирана кожа, а на дръжките на вратите се появяват подсветки.
Новата версия на Octavia RS показва интересна посока, в което поемат конструкторите на чешката компания. Вместо да увеличават мощността на моторите, те са решили да направят промени по окачването. Сега то е снижено с 15 мм, а задната следа на колата е разширена с 30 мм.
Серийно Octavia RS ще се предлага със 17-инчови джанти, а по-големите с размер 18 и 19 инча ще се поръчват като опция. Динамичните качества на дизеловата и бензиновата версия на RS са впечатляващи. С TSI двигателя RS ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,7 секунди, има максимална скорост 150 км/ч и среден разход на гориво 6,5 литра на 100 км. Серийно се предлага с 6-степенна механична кутия, но може да се поръча и с 6-степенна DSG трансмисия.
При 2-литровия TDI ускорението до 100 км/ч става да 7,9 секунди, но комбинираният разход е едва 4,5 литра на 100 км. И двата двигателя може да се поръчват със задвижване 4х4.
Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.