Ясно е, че в автомобилния свят не всичко е цветя и рози. Пазарът предлага пълна гама от най-различни автомобили и нека бъдем честни - не всички от тях разполагат с естетическите качества на Ferrari F40, мощността на Bugatti Veyron или комфорта на Mercedes S600 Grosser.
Факт е, че всяка компания е правила грешки в историята си, но блажени са тези, които са се поучили от тях.
AutoMedia.bg ви представя 9 ужасяващи автомобилни недоразумения, а това дали те са изиграли ролята на урок за своите създатели, ясно си личи от факта дали вече си спомняме за тези марки и дали те изобщо фигурират на пазара. Историята раздава своите присъди строго, но справедливо.
Zastava Yugo
Човек трябва да изпитва уважение към тази кола, защото тя продължава да се движи и до днес в Сърбия, откъдето произлиза. Въпреки това, мнозина я смятат за тотален антиавтомобил – ненадежден, маломощен и откровено грозен. Говори се, че двигателят на Yugo издържа не повече от 40 000 км, като основният му проблем е ангренажният ремък.
Все пак 1.1-литровият двигател произхожда от чертожните дъски на инженерите на Fiat, така че е сигурно, че се нуждае от повече внимание от необходимото. Освен това, качеството на произведените коли от серията зависи от съответната година и политическата ситуация в Сърбия. Според повечето твърдения, колите, сглобени между 86-а и 90-та, са най-качествени.
Ford Pinto
Как наричаме кола, която се проваля още на първия си краш тест? Провал. Именно такъв е Ford Pinto, който при удар със скорост от 40 км/ч е склонен буквално да ви убие. Резервоарът на колата се пука при удара, рискувайки възпламеняване. Това се случва при удар отзад, а изобщо не споменаваме, че при 50 км/ч, предницата на другия автомобил достига чак до задните седалки, застрашавайки живота на намиращите се там хора. Нека кажем само, че през 70-те безопасността не е сред основните приоритети на Ford. А и Pinto е първият опит на компанията да създаде компактен хечбек.
Chevrolet Vega
Можете ли да повярвате, че през 1971 г. тази кола е обявена за Кола на годината на списание Motor Trend? Chevrolet Vega е доста амбициозен за времето си автомобил. Той се е предлагал с 4-цилиндров редови двигател с необикновени повдигачи на клапаните, а създателите му дори работели по версия с ванкелов двигагел.
Последната така и не стигнала до серийно производство, а колата бързо се доказа като крайно ненадеждна и с доста компромисна безопасност.
Останалите подобни модели вижте само в AutoMedia.bg
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase.